• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Stawki kontenerowe w nowym roku wciąż na niskim poziomie

PMK

22.01.2019 23:00 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Stawki kontenerowe w nowym roku wciąż na niskim poziomie

Partnerzy portalu

Stawki kontenerowe w nowym roku wciąż na niskim poziomie - GospodarkaMorska.pl

Rynek przewozów kontenerowych wciąż tkwi w tym samym miejscu co w zeszłym roku, a oczekiwane ożywienie opóźnia się. Widać to po stawkach frachtowych, które nadal nie mogą przekroczyć bariery 1000 pkt. W tym tygodniu indeks stawek na szlaku Azja-Europa Północna spadł dodatkowo do 970 pkt.

Dane bazują na indeksie Shanghai Containerised Freight Index (SCFI), który bada stawki frachtu między innymi z portów chińskich w kierunku do Antwerpii, Felixstowe, Le Havre, Hamburga i DCT Gdańsk. Stawki na linii Azja - porty Morza Śródziemnego (i Czarnego) utrzymują się na podobnym poziomie – 778 pkt. Ogólny wynik SCFI wyniósł za to 968 pkt, napędzany frachtem z i do Ameryki Południowej.

Bilans popytu i podaży będzie powoli wracał do równowagi w tym roku, dzięki zmniejszonemu apetytowi armatorów na zamawianie megakontenerowców – twierdzą eksperci z agencji Drewry.

- Oprócz zastępowania starych statków feederowych nowymi, armatorzy nie kwapią się do budowania dużych jednostek. Wyjątkiem jest HMM, które jako jedyne złożyło zamówienie na megakontenerowce w zeszłym roku. Dzięki temu można mówić o lepsze prognozie popytu i podaży dla przewoźników do 2022 roku - powiedział Simon Heaney, starszy menedżer w Drewry.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.