• <
bulk_cargo_port_szczecin

HMM: Niepewność na rynku transportu kontenerowego obecna także w 2019 roku

PMK

12.02.2019 21:24 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski HMM: Niepewność na rynku transportu kontenerowego obecna także w 2019 roku

Partnerzy portalu

HMM: Niepewność na rynku transportu kontenerowego obecna także w 2019 roku - GospodarkaMorska.pl

Południowokoreański gigant żeglugowy,  Hyundai Merchant Marine (HMM), spodziewa się kolejnego roku pełnego niepewności na rynku transportu kontenerowego. Ma to być skutkiem wielu globalnych czynników ekonomicznych. Wśród nich można wymienić światowe zwolnienie gospodarcze, Bexit i wojnę celną między USA i Chinami.

- Dodatkowym utrudnieniem będą dalsze wysokie ceny paliw, spowodowaname sankacjami USA nałożonymi na Iran oraz cięciami w produkcji krajów OPEC. Dodatkowo zwiększy się popyt na droższe paliwa niskosiarkowe przed wejściem w życie przepisów IMO 2020 – twierdzi armator.

Spółka przedstawiła swoją perspektywę na 2019 rok w ramach sprawozdania finansowego za rok poprzedni. W tym okresie HMM zdołał zwiększyć swoje wolumeny i przychody. Armator zanotował przychód w wysokości 4,66 mld dolarów, o 4 procent większy w skali rok do roku, a wolumeny wzrosły o 10 proc. do 4,46 miliona TEU. Strata operacyjna HMM na 2018 rok wyniosła z kolei 514,1 mln dolarów.

W czwartym kwartale 2018 roku HMM zabezpieczył płynność finansową, emitując obligacje bezterminowe o wartości 892 mld dolarów oraz nabył aktywa inwestycyjne, w tym ekologiczne mega statki.

Armator podpisał ostateczne kontrakty na mega statki z trzema stoczniami we wrześniu 2018 roku. Ich wejście do służby rozpocznie się od drugiego kwartału 2020 roku.

HMM obecie kontroluje 2,2 procent globalnej ładowności kontenerowej. Firma chce zwiększyć swoją konkurencyjność poprzez skupienie się na szlaku Azja-USA. W tym celu HMM złożył ofertę zakupu udziałów na szlaku Azja - USA zbankrutowanego przewoźnika Hanjin. To kluczowa transakcja dla Hanjin, bo dała im możliwość spłacenia długu u kredytorów. Koreańczycy będą także dążyć do zwiększenia przychodu i podnoszenia jakości swoich usług. 

By zrealizować swoją misję firma dodatkowo w tym roku zainwestuje 95 milionów dolarów w zakup 30 000 nowych kontenerów i podpisała kontrakt w sprawie budowy 12 kontenerowców o ładowności 22 tys. TEU i ośmiu o ładowności 13 tys. TEU.

Hyundai Merchant Marine jest największą morską spółką przewozową Korei Południowej i 13 taką firmą na świecie. Przejęła pałeczkę pierwszeństwa od Hanjin Shipping, firmy, która ucierpiała w wyniku kryzysu z 2016 roku.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.