Rotterdam World Gateway (RWG) nawiązał współpracę z koncernem naftowym Shell, aby zrównoważyć emisje CO2 i stać się całkowicie neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla do 2024 roku.
Aby to osiągnąć, terminal kontenerowy w Rotterdamie inwestuje w program Shell Nature-Based Solutions, który został zatwierdzony przez grupę Kiwa zajmującą się monitorowaniem emisji. Są to projekty mające na celu ochronę i przywracanie obszarów naturalnych, dzięki czemu emisja CO2 może zostać pochłonięta przez przyrodę.
Jednak, aby to osiągnąć, wymagane są liczne modyfikacje. Na przykład obecne urządzenia do przeładunku kontenerów z silnikami spalinowymi, które już wykorzystują czystsze paliwo GTL (gas to liquid), zostaną zastąpione urządzeniami w pełni elektrycznymi. Ponadto zmodernizowana zostanie infrastruktura elektryczna i cywilna, zapewniając m.in. punkty ładowania o dużej mocy.
– W RWG jesteśmy zaangażowani w zrównoważone i czyste operacje. Nasz cel, aby od 2024 roku być całkowicie bezemisyjnym, jest nie tylko ambitny, ale także niezbędny dla przyszłych pokoleń – powiedział Ronald Lugthart, dyrektor generalny RWG.
Terminal RWG w znacznym stopniu zautomatyzował swoje usługi, aby zwiększyć efektywność składowania i przeładunku kontenerów.
Otwarty w 2015 roku w Maasvlakte 2, RWG jest międzynarodowym konsorcjum składającym się z DP World i linii żeglugowych APL, MOL, HMM i CMA CGM.
Dzięki rocznej zdolności przewozowej 2,35 mln TEU, RWG jest w stanie obsłużyć najnowszą generację ultradużych kontenerowców przy swoich dwóch stanowiskach. W zeszłym roku terminal otrzymał dwie nowe suwnice nabrzeżowe, aby zwiększyć przepustowość.
– Przejście z oleju napędowego na LNG jest ważnym krokiem w kierunku zwiększenia zrównoważonego charakteru żeglugi. Ułatwiamy ten rozwój nie tylko po to, aby móc pracować w sposób zrównoważony, ale także aby zmniejszyć wpływ na środowisko i społeczeństwo – informuje RWG.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie