Dziewięć instytucji z Korei Południowej chce wspólnie opracować i wprowadzić na rynek statki handlowe napędzane małymi modułowymi reaktorami jądrowymi (SMR).
9 lutego w Korei Południowej reprezentanci dziewięciu instytucji podpisali protokół ustaleń dotyczący współpracy w celu opracowania, skonstruowania i wprowadzenia na rynek statków wykorzystujących napęd atomowy w postaci modułowych reaktorów jądrowych (SMR). Pośród firm-sygnatariuszy znalazły się KAERI, Gyeongsangbuk-do, Gyeongju-si, Korea Research Institute of Ships and Ocean Engineering (KRISO), Korean Register (KR), H-Line Shipping Co., Ltd., HMM Co., Ltd., Wooyang Shipping Co., Ltd., Sinokor Merchant Marine Co., Ltd.
Przez opracowanie statków napędzanych dzięki SMR zainteresowane firmy liczą na zbudowanie sobie pozycji w przemyśle jądrowym oraz zwiększenie konkurencyjności koreańskich przemysłów morskiego, stoczniowego i jądrowego.
Podstawowym zadaniem jest opracowanie reaktora na stopione sole, który będzie bezpieczny i odpowiedni do zasilania statków morskich. Wykorzystanie reaktora SMR o kompaktowych gabarytach daje możliwość załadunku dużych ilości towarów. Jest to także źródło energii, które nie emituje dwutlenku węgla, a tym samym jest zgodne z wytycznymi żeglugowymi dotyczącymi emitowanych zanieczyszczeń.
Fot. Depositphotos
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth