• <

Rząd Korei Południowej rozpocznie poszukiwania nabywców HMM w przyszłym roku

Strona główna Rząd Korei Południowej rozpocznie poszukiwania nabywców HMM w przyszłym roku
Rząd Korei Południowej rozpocznie poszukiwania nabywców HMM w przyszłym roku - GospodarkaMorska.pl
Fot. HMM

Koreański wiceminister ds. oceanów i rybołówstwa Eom Ki-doo poinformował we wtorek, że do końca pierwszego kwartału 2022 roku zostanie ogłoszony plan sprzedaży udziałów rządu Korei Południowej we flagowych liniach HMM.

Eom powiedział, że ministerstwo rozpoczęło poszukiwania potencjalnego nabywcy, wraz z Służbą Nadzoru Finansowego, Korea Development Bank (KDB) i Korea Ocean Business Corporation (KOBC).

KDB i KOBC, obaj wspierani przez państwo, są największymi udziałowcami HMM, a ich łączny udział wynosi prawie 45%.

Zaangażowanie KDB w HMM rozpoczęło się w 2016 roku, kiedy bank dokonał zamiany zadłużenia na kapitał, aby pomóc firmie uniknąć bankructwa. KOBC został udziałowcem w 2017 roku, w ramach narodowej strategii ożywienia sektora morskiego.

Rząd zastosował praktykę ratowania firm znajdujących się w trudnej sytuacji, takich jak Pan Ocean i STX Offshore & Shipbuilding (obecnie K Shipbuilding), poprzez zamianę zadłużenia na kapitał, ale zawsze sprzedawał swoje udziały po wyprowadzeniu firm na prostą.

Eom powiedział: – Obecny plan obejmuje zakrojony na dużą skalę proces sprzedaży HMM i plan konwersji lub umorzenia obligacji zamiennych na akcje.

KDB i KOBC nadal posiadają łącznie 2,25 mld dolarów obligacji zamiennych, które w przypadku zamiany na akcje zwiększyłyby ich łączny udział w HMM do 71,68 procent.

HMM zostanie objęty niezależnym systemem zarządzania KOBC w przyszłym roku, chociaż nie jest jasne, jaką rolę będzie następnie odgrywać KDB.

Na dzień 30 września HMM nadal ma około 348 mln dolarów długoterminowego zadłużenia i mówi się, że firma powinna spłacić dług, aby wzmocnić swój bilans.

Minister powiedział, że kiedy HMM zamówił swoją flotę ultra-dużych statków w 2018 roku, przewidywano, że znaczne obniżenie kosztów miejsca na ładunek poprawi rentowność linii. Dodał, że to się udało dzięki logistycznym wąskim gardłom związanym z Covid-19, które podniosły stawki frachtowe.

Eom powiedział: – Trzy lata temu obliczono, że HMM wygeneruje co najmniej 170 mln dolarów zysku operacyjnego. Z powodu następstw pandemii Covid-19, HMM przynosi jednak znacznie większe zyski.

Tagi:
hmm, korea, linie

Dziękujemy za wysłane grafiki.