Południowokoreańskie przedsiębiorstwo żeglugowe HMM podpisało list intencyjny (MoU) z firmą Samsung Heavy Industries (SHI), w sprawie rozwoju technologii inteligentnych statków.
W ramach ustaleń HMM i SHI planują współpracę w zakresie badań, rozwoju i innowacji w dziedzinie inteligentnych rozwiązań dla statków.
Jak poinformowano, list intencyjny dotyczy głównie rozwoju technologii przyjaznych dla środowiska, mających zastosowanie w przypadku inteligentnych statków, oraz wzmocnienia kompetencji technologicznych związanych z cyfryzacją statków.
W ramach tego partnerstwa HMM przyjął „SVESSEL”, zaawansowane rozwiązanie inteligentnego statku, opracowane przez SHI. Oparty na chmurze SVESSEL został zastosowany na pięciu z dwunastu megakontenerów o pojemności 24 000 TEU, dostarczonych do HMM w tym roku. HMM przetestuje dane operacyjne na swoich własnych kontenerowcach.
Projekt SVESSEL ma w szczególności na celu przyspieszenie przejścia z konwencjonalnych statków analogowych na statki inteligentne. To rozwiązanie zapewnia różnorodne funkcje, takie jak śledzenie statków i floty, analizy danych na pokładzie, wspólnej konserwacji i monitorowania wydajności napędu.
- Cyfryzacja i dekarbonizacja stały się integralnymi czynnikami na drodze do zrównoważonego wzrostu. HMM skoncentrował się na badaniu nowych technologii przyszłości i aktywnie uczestniczył w różnych dyskusjach z zainteresowanymi stronami - powiedziało HMM.
Ponadto HMM przygotowuje się do obsługi Smart Ship Control Center, które umożliwia monitorowanie bezpieczeństwa i wydajności statków w czasie rzeczywistym na podstawie szerokiego zakresu danych, w tym informacji o ładunku, trasach obsługi, lokalizacjach, pogodzie na morzu i stanie statków. Pełne funkcjonowanie centrum zaplanowano na połowę września.
Rok temu HMM połączył również siły z Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) w dziedzinie technologii inteligentnych statków. W ramach MOU duet zapowiedział, że przeprowadzi badania nad systemem usług czasu rzeczywistego w oparciu o IoT, zaprojektuje platformy lądowe w celu zoptymalizowania działania floty, a także opracuje zautomatyzowane systemy magazynowania materiałów okrętowych i opracuje ekonomiczne rozwiązania nawigacyjne.
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Game changer: port Esbjerg potroi moc offshore z pomocą cyfrowego bliźniaka
Ewolucja branży morskiej – rozmowa z Andrzejem Smoleńskim
Kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Wydano zezwolenie na rozbudowę węzła Gdańsk Południe
Mimo sankcji, 250 transportów z paliwem wywiozły w ostatnim miesiącu z Rosji europejskie statki