US Navy przyznała kontrakty na badanie dużych bezzałogowych statków, które miałyby w przyszłości dołączyć do jej floty.
Kontrakty ze stałą ceną, na łączną kwotę prawie 42 mln USD, zostały przyznane sześciu firmom, w tym Huntington Ingalls, Lockheed Martin, Bollinger Shipyards Lockport, Marinette Marine Corp . Gibbs & Cox i Austal USA po otwartym konkursie.
Każdy kontrakt zawiera opcję wsparcia technicznego, które w przypadku skorzystania z niego przyniosłoby skumulowaną wartość prawie 60 mln USD.
Kontrakty zostały zawarte w celu dopracowania specyfikacji i wymagań dotyczących dużego statku bezzałogowego (LUSV) oraz przeprowadzenia badań niezawodności na podstawie informacji przekazanych przez partnerów branżowych.
- Te kontrakty na badania umożliwią Marynarce Wojennej zebranie wiedzy z naszych wysiłków w zakresie prototypowania na lądzie i morzu oraz bezpośrednią współpracę z przemysłem, w celu dopracowania wymagań dla niedrogiego, niezawodnego i efektywnego dużego bezzałogowego statku powierzchniowego - powiedział kapitan Pete Small, kierownik programu ds. bezzałogowych systemów morskich (PMS 406).
Program LUSV powstał w celu wspierania przyszłych naziemnych sił bojowych amerykańskiej marynarki poprzez rozwój i wystawianie tanich, bezzałogowych pojazdów o dużej wytrzymałości, które uzupełniają załogowych bojowników powierzchniowych.
Tankowiec u wybrzeży Gotlandii powiązany jest z rosyjskim oligarchą
Bezpieczeństwo morskie: klucz do stabilności. Międzynarodowe seminarium w Brukseli
Wyjątkowe remont i przeobrażenie JS Kaga. Niszczyciel staje się lotniskowcem
W Neapolu statek pasażerski uderzył o nabrzeże, około 30 rannych
Warsztaty nurkowe służb zorganizowane przez WZD MOSG
Morze pod nadzorem mikrosatelitów. Kongsberg zbuduje satelity. Dla Polski również?