US Navy przyznała kontrakty na badanie dużych bezzałogowych statków, które miałyby w przyszłości dołączyć do jej floty.
Kontrakty ze stałą ceną, na łączną kwotę prawie 42 mln USD, zostały przyznane sześciu firmom, w tym Huntington Ingalls, Lockheed Martin, Bollinger Shipyards Lockport, Marinette Marine Corp . Gibbs & Cox i Austal USA po otwartym konkursie.
Każdy kontrakt zawiera opcję wsparcia technicznego, które w przypadku skorzystania z niego przyniosłoby skumulowaną wartość prawie 60 mln USD.
Kontrakty zostały zawarte w celu dopracowania specyfikacji i wymagań dotyczących dużego statku bezzałogowego (LUSV) oraz przeprowadzenia badań niezawodności na podstawie informacji przekazanych przez partnerów branżowych.
- Te kontrakty na badania umożliwią Marynarce Wojennej zebranie wiedzy z naszych wysiłków w zakresie prototypowania na lądzie i morzu oraz bezpośrednią współpracę z przemysłem, w celu dopracowania wymagań dla niedrogiego, niezawodnego i efektywnego dużego bezzałogowego statku powierzchniowego - powiedział kapitan Pete Small, kierownik programu ds. bezzałogowych systemów morskich (PMS 406).
Program LUSV powstał w celu wspierania przyszłych naziemnych sił bojowych amerykańskiej marynarki poprzez rozwój i wystawianie tanich, bezzałogowych pojazdów o dużej wytrzymałości, które uzupełniają załogowych bojowników powierzchniowych.
Marynarze z 8. Flotylli Obrony Wybrzeża na ćwiczeniu Dynamic Move 2023-1
Już 14 lutego podniesienie bandery na przyszłym ORP Mewa
"Marynarka wojenna niestety przez wiele lat była zaniedbywana". Gen. Roman Polko o potrzebie rozwoju morskiego rodzaju sił zbrojnych
DARPA wybiera dwa zespoły do budowy ogromnej łodzi latającej przeznaczonej do transportu wojsk
Tak Muzeum Marynarki Wojennej będzie celebrować rocznicę powrotu Pomorza do Polski
BIO-SEA ma skutecznie blokować ataki hakerskie na systemy okrętowe