Największy japoński koncern stoczniowy, Mitsubishi Heavy Industries, zainstalował w tym roku swoje własne płuczki morskie DIA-SOx SOx na 22 statkach.
Firma poinformowała, że jej spółka zależna Mitsubishi Shipbuilding Co. zainstalowała płuczki na pokładzie 3 typów statków:
kontenerowce (pięć kontenerowców 20000 TEU, osiem kontenerowców 14000 TEU i pięć kontenerowców 10000 TEU)
duże tankowce (dwa statki o nośności 300 000 DWT)
i 2 zbiornikowce LPG
Jak wyjaśniono, prostokątna konstrukcja wieży serii R jest najbardziej odpowiednia dla kontenerowców, a jej konfiguracja wielostrumieniowa może przetwarzać spaliny odprowadzane z wielu silników, w tym dużego silnika głównego, za pomocą jednej wieży.
Według MHI, jedną z zalet prostokątnego kształtu wieży serii R jest to, że jej instalacja nie zmniejsza pojemności kontenerowej statku.
Seria C z cylindryczną konstrukcją wieży wykorzystuje również konfigurację wielostrumieniową i może być instalowana na pokładzie różnych innych typów statków.
MHI poinformowało, że systemy zostały zatwierdzone przez Nippon Kaiji Kyokai (ClassNK), Lloyd’s Register (LR), American Bureau of Shipping (ABS) i inne towarzystwa klasyfikacyjne po weryfikacji podczas prób morskich.
Mitsubishi przypisuje swoje udane instalacje zdalnemu uruchamianiu, prowadzonemu poprzez bliską komunikację i współpracę z inżynierami swoich lokalnych partnerów w Chinach i Singapurze.
Instalację i konserwację skruberów utrudnił wybuch pandemii COVID-19 i związane z nią ograniczenia w podróżowaniu nałożone przez rządy na całym świecie. W związku z tym bardzo trudno było technikom zajmującym się płuczkami wejść na pokład statków w celu uruchomienia skruberów.
Firma notuje dobre prognozy na rynku i planuje nadal oferować swoje usługi, zarówno jako dostawca sprzętu, jak i firma inżynieryjna oferująca usługi montażu płuczek.
Uważa się, że nawet przy niższej rozpiętości cen paliwa między LSFO i HSFO, systemy oczyszczania spalin nadal stanowią rozsądną inwestycję, jednak właściciele muszą pogodzić się z dłuższymi okresami zwrotu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów