Po udanej przebudowie, prom Tõll stał się pierwszym hybrydowym statkiem pasażerskim w Estonii. Podczas remontu, który kosztował prawie 1,6 miliona euro, TS Laevad, spółka zależna portu w Tallinie, zainstalowała baterie na pokładzie jednostki.
Akumulatory statku pozwalają odtąd na częściowe przemieszczanie się na energii elektrycznej, co zmniejsza ilość zużywanego oleju napędowego i minimalizuje zanieczyszczenie powietrza.
W szczególności oczekuje się, że akumulatory zmniejszą zużycie oleju napędowego na statku o 20%, a tym samym zmniejszą emisję CO2 o 1600 ton rocznie. Oprócz emisji, poziom hałasu i wibracji pod wodą jest również obniżony.
Od 2 września pasażerowie linii promowej Virtsu-Kuivastu między Muhu a lądem Estonii są obsługiwani przez prom TS Laevad Tõll.
Jaak Kaabel, prezes zarządu TS Laevad, zauważył, że modernizacja Tõll jest kolejnym krokiem w kierunku poprawy przyjazności dla środowiska estońskiego sektora promowego, na którą firma zwracała większą uwagę w ostatnich latach.
- Od kilku lat pracujemy nad całkowitym wyeliminowaniem wykorzystywania paliw kopalnych na promach w rejonie Morza Väinameri i osiągnięciem celu zerowej emisji. Przekształcenie Tõll w pierwszy hybrydowy statek RoPax Estonii jest ważnym krokiem w tym kierunku - powiedział Kaabel, dodając, że jeśli rozwiązanie częściowo zasilane z baterii okaże się wydajne i uzasadnione, inne nowe statki firmy pójdą w jego ślady.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych