W stoczni Remontowa Shipbuilding trwają prace przy budowie czwartego z serii promu klasy „Salish” z silnikami dwupaliwowymi (LNG/Diesel Electric) zamówionego przez Kanadyjskiego Armatora BC Ferries – największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego największego na świecie.
Prom budowany jest na mocy kontraktu podpisanego 1 listopada 2019 roku. Mimo utrudnień spowodowanych pandemią, prace związane z realizacją kontraktu przebiegają zgodnie za planem. Po zakończeniu uzgodnień projektu technicznego,
4 lutego br. odbyła się uroczystość palenia pierwszych blach potwierdzająca rozpoczęcie budowy statku.
Pierwsza faza budowy – wstępna prefabrykacja kadłuba trwała niespełna dwa miesiące. Już 26 marca odbyło się „położenia stępki” rozpoczynające etap montażu kadłuba.
Dziś widzimy już realne kształty powstającego promu. Poszczególne sekcje połączone zostały w trzy oddzielne bloki montażowe, które wkrótce stworzą kompletny kadłub.
Dwa z nich powstały na nowej płycie montażowej (specjalnie przygotowanej dla statków tej wielkości). Montaż poszczególnych sekcji odbywał się przy użyciu suwnicy bramowej o udźwigu 300 ton.
Natomiast trzeci blok – rufowy powstał na terenie firmy Holm Construction Ltd, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding. W ubiegłym tygodniu został on przetransportowany na pontonie do naszej Stoczni i wciągnięty na płytę montażową. Niezwłocznie po zakończeniu tej operacji uruchomiono proces łączenia bloków.
Równolegle z budową kadłuba mocnego trwała prefabrykacja bloku nadbudówki. Dziś (04.09.2020) za pomocą dźwigu pływającego REM przetransportowano ją do Stoczni, gdzie przez najbliższe tygodnie będą trwały prace wyposażeniowe.
W najbliższy weekend (5 – 6.09.2020) planowana jest operacja przesunięcia bloku dziobowego oraz finalnego łączenia jej z blokiem środkowym.
Stykowanie bloków kadłuba, mimo iż jest operacją standardową wymaga precyzji i doświadczenia. Składa się z kilku etapów i trwa około 3 tygodni.
Od kliku tygodni trwają prace wyposażeniowe na blokach kadłuba mocnego, które po ich zestykowaniu zostaną zintensyfikowane. Jednostka zostanie uzbrojona w niezbędne systemy i urządzenia, które muszą być zainstalowane jeszcze przed wodowaniem zaplanowanym na połowę listopada br.
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego