• <
kongsberg_mega_2020

Postęp prac na czwartym z serii promie dla BC Ferries

Strona główna Stocznie, offshore Postęp prac na czwartym z serii promie dla BC Ferries
Postęp prac na czwartym z serii promie dla BC Ferries - GospodarkaMorska.pl
fot. Remontowa Shipbuilding

sons

07.09.2020 Źródło: Remontowa Shipbuilding

W stoczni Remontowa Shipbuilding trwają prace przy budowie czwartego z serii promu klasy „Salish” z silnikami dwupaliwowymi (LNG/Diesel Electric) zamówionego przez Kanadyjskiego Armatora BC Ferries – największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego największego na świecie.

Prom budowany jest na mocy kontraktu podpisanego 1 listopada 2019 roku. Mimo utrudnień spowodowanych pandemią, prace związane z realizacją kontraktu przebiegają zgodnie za planem. Po zakończeniu uzgodnień projektu technicznego,
4 lutego br. odbyła się uroczystość palenia pierwszych blach potwierdzająca rozpoczęcie budowy statku.

Pierwsza faza budowy – wstępna prefabrykacja kadłuba trwała niespełna dwa miesiące. Już 26 marca odbyło się „położenia stępki” rozpoczynające etap montażu kadłuba.

Dziś widzimy już realne kształty powstającego promu. Poszczególne sekcje połączone zostały w trzy oddzielne bloki montażowe, które wkrótce stworzą kompletny kadłub.
Dwa z nich powstały na nowej płycie montażowej (specjalnie przygotowanej dla statków tej wielkości). Montaż poszczególnych sekcji odbywał się przy użyciu suwnicy bramowej o udźwigu 300 ton.

Natomiast trzeci blok – rufowy powstał na terenie firmy Holm Construction Ltd, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding.  W ubiegłym tygodniu został on przetransportowany na pontonie do naszej Stoczni i wciągnięty na płytę montażową. Niezwłocznie po zakończeniu tej operacji uruchomiono proces łączenia bloków.

Równolegle z budową kadłuba mocnego trwała prefabrykacja bloku nadbudówki. Dziś (04.09.2020) za pomocą dźwigu pływającego REM przetransportowano ją do Stoczni, gdzie przez najbliższe tygodnie będą trwały prace wyposażeniowe.

W najbliższy weekend (5 – 6.09.2020) planowana jest operacja przesunięcia bloku dziobowego oraz finalnego łączenia jej z blokiem środkowym.

Stykowanie bloków kadłuba, mimo iż jest operacją standardową wymaga precyzji i doświadczenia. Składa się z kilku etapów i trwa około 3 tygodni.
Od kliku tygodni trwają prace wyposażeniowe na blokach kadłuba mocnego, które po ich zestykowaniu zostaną zintensyfikowane. Jednostka zostanie uzbrojona w niezbędne systemy i urządzenia, które muszą być zainstalowane jeszcze przed wodowaniem zaplanowanym na połowę listopada br.


Gospodarka Morska
fot. Remontowa Shipbuilding
Gospodarka Morska
fot. Remontowa Shipbuilding

Surowce

 Ropa brent 64,43 $ baryłka  0,00% 22:58
 Cyna 29560,00 $ tona 3,66% 25 lut
 Cynk 2894,00 $ tona 2,55% 25 lut
 Aluminium 2223,00 $ tona 3,64% 25 lut
 Pallad 2305,00 $ uncja  0,00% 22:59
 Platyna 1192,80 $ uncja  0,00% 22:59
 Srebro 26,67 $ uncja  0,00% 22:59
 Złoto 1732,45 $ uncja  0,00% 22:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.