W stoczni Remontowa Shipbuilding trwają prace przy budowie czwartego z serii promu klasy „Salish” z silnikami dwupaliwowymi (LNG/Diesel Electric) zamówionego przez Kanadyjskiego Armatora BC Ferries – największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego największego na świecie.
Prom budowany jest na mocy kontraktu podpisanego 1 listopada 2019 roku. Mimo utrudnień spowodowanych pandemią, prace związane z realizacją kontraktu przebiegają zgodnie za planem. Po zakończeniu uzgodnień projektu technicznego,
4 lutego br. odbyła się uroczystość palenia pierwszych blach potwierdzająca rozpoczęcie budowy statku.
Pierwsza faza budowy – wstępna prefabrykacja kadłuba trwała niespełna dwa miesiące. Już 26 marca odbyło się „położenia stępki” rozpoczynające etap montażu kadłuba.
Dziś widzimy już realne kształty powstającego promu. Poszczególne sekcje połączone zostały w trzy oddzielne bloki montażowe, które wkrótce stworzą kompletny kadłub.
Dwa z nich powstały na nowej płycie montażowej (specjalnie przygotowanej dla statków tej wielkości). Montaż poszczególnych sekcji odbywał się przy użyciu suwnicy bramowej o udźwigu 300 ton.
Natomiast trzeci blok – rufowy powstał na terenie firmy Holm Construction Ltd, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding. W ubiegłym tygodniu został on przetransportowany na pontonie do naszej Stoczni i wciągnięty na płytę montażową. Niezwłocznie po zakończeniu tej operacji uruchomiono proces łączenia bloków.
Równolegle z budową kadłuba mocnego trwała prefabrykacja bloku nadbudówki. Dziś (04.09.2020) za pomocą dźwigu pływającego REM przetransportowano ją do Stoczni, gdzie przez najbliższe tygodnie będą trwały prace wyposażeniowe.
W najbliższy weekend (5 – 6.09.2020) planowana jest operacja przesunięcia bloku dziobowego oraz finalnego łączenia jej z blokiem środkowym.
Stykowanie bloków kadłuba, mimo iż jest operacją standardową wymaga precyzji i doświadczenia. Składa się z kilku etapów i trwa około 3 tygodni.
Od kliku tygodni trwają prace wyposażeniowe na blokach kadłuba mocnego, które po ich zestykowaniu zostaną zintensyfikowane. Jednostka zostanie uzbrojona w niezbędne systemy i urządzenia, które muszą być zainstalowane jeszcze przed wodowaniem zaplanowanym na połowę listopada br.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów