PMK
Południowokoreańskie Hyundai Merchant Marine porozumiało się z władzami portu Algeciras w Hiszpanii w sprawie zakupu 100 proc. udziałów w obiekcie. Dotąd akcje należały do Hanjin Shipping, które wyprzedaje swoje aktywa z powodu bankructwa.
Do podpisu oficjalnej umowy dojdzie 15 maja. W ciągu czterech miesięcy od tego czasu dojdzie do zakończenia przejęcia portu. Przypomnijmy, że HMM miało prawo pierwokupu terminala.
Terminal w Algericas ma ogółem 1,4 km nabrzeż, a basen portowy ma tam głębokość 17,5-18,5 metrów. Obiekt może bez problemu przyjmować największe dostępne kontenerowce.
To dobra wiadomość dla HMM, które wcześniej przegrało wyścig z Korea Line o prawo zakupu statków i kontenerów HS obsługujących stałe połączenie Azja – USA, w tym udziały HS w terminalu morskim w Kalifornii.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania