PMK
Południowokoreański armator chce osiągnąć 5-procentowy udział na rynku żeglugi kontenerowej do 2021 roku. Pierwszym krokiem w tym kierunku ma być niedawne podpisanie porozumienia z aliansem 2M składającym się z Maerska i MSC.
HMM obecie kontroluje 2,2 procent globalnej ładowności kontenerowej. Firma chce zwiększyć swoją konkurencyjność poprzez skupienie się na szlaku Azja-USA. W tym celu HMM zamierza złożył ofertę zakupu udziałów na szlaku Azja - USA zbankrutowanego przewoźnika Hanjin. To kluczowa transakcja dla Hanjin, bo dała im możliwość spłacenia długu u kredytorów. Koreańczycy będą także dążyć do zwiększenia przychodu i podnoszenia jakości swoich usług.
Dużym krokiem w osiągnięciu ma być niedawne zawarte porozumienie między HMM a aliansem 2M. Współpraca jest kombinacją rozwiązań flotowych i handlowych pomiędzy trzema stronami. Maersk Line i MSC przejmują szereg czarterów i operacji statków będących obecnie w strukturach HMM.
Mimo że współpraca formalnie jest poza zakresem aliansu 2M to "zapewni HMM dostęp do sieci 2M". Umowa weszła w życie w kwietniu 2017 pod warunkiem uzyskania zgody organu nadzorczego. Początkowy okres współpracy przewidziany jest na trzy lata z możliwością przedłużenia.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?