PMK
Niemiecki operator portowy EUROGATE zamknął rok finansowy 2018 ze stabilnymi przeładunkami kontenerów mimo ciężkich warunków rynkowych. W tym czasie bremeński koncern obsłużył 14,1 mln TEU w 12 obiektach na przestrzeni całej Europy.
Pięć niemieckich terminali EUROGATE przeładowało 7,76 mln TEU w 2018 roku, trochę mniej niż rok wcześniej (7,78 mln TEU). Największy wolumen zanotowały terminale kontenerowe w Bremerhaven, z wynikiem 5,48 mln TEU, w porównaniu do 5,54 mln TEU rok wcześniej.
Z kolei Container Terminal Hamburg zanotował 3 procentowy spadek w przeładunkach w kontenerach do 1,65 mln TEU. Jednak integracja firmy Hamburg Süd z Grupą Maersk i udane pozyskanie nowego klienta Hyundai Merchant Marine (HMM) wstrzymały negatywny trend ostatnich lat spowodowany restrukturyzacją sojuszy.
W związku z tym po słabym pierwszym półroczu ze spadkiem wynoszącym około 16 procent, wykorzystanie mocy produkcyjnych w terminalu znacznie wzrosło w drugim półroczu.
EUROGATE Container Terminal Wilhelmshaven po raz trzeci z rzędu zanotował dwucyfrowy wzrost przeładunków (18,3 proc.), osiągając wynik 650 tys. TEU.
- Możemy być usatysfakcjonowani z wyniku przeładunków w 2018 roku. Przede wszystkim fakt, że udało nam się utrzymać bardzo stabilny poziom w Niemczech, jest satysfakcjonujący i pokazuje, że jesteśmy w stanie na równi konkurować z innymi zachodnimi portami i nowymi rywalami na Bałtyku- skomentował Michael Blach, przewodniczący zarządu grupy EUROGATE.
Znaczące spadki w terminalach przeładunkowych we Włoszech negatywnie wpłynęły na wielkość wolumenu koncernu. Zwłaszcza Cagliari ucierpiało w wyniku przeniesienia zaplanowanych usług do innych terminali i straciło prawie 50 procent liczby obsługiwanych jednostek. Gioia Tauro odnotowała spadek przeładunków o 4,5 procent, z wynikiem 2,29 milionów TEU.
Pozostałe terminale w grupie EUROGATE również odnotowały stabilny wolumen przeładunków w ujęciu rok do roku. W Tangerze w Maroku przeładunki pozostały na tym samym, wysokim poziomie, osiągając1,38 mln TEU. Zmniejszenie przeładunków w Lizbonie w Portugalii o około 30 procent, do 137 000 TEU (z powodu strajków) zostało zrekompensowane pozytywnym rozwojem lokalizacji w Limassol na Cyprze, z około 14 procentowym wzrostem do prawie 394 000 TEU. Wielkość przeładunku w Ust-Ługa w Rosji wyniosła 69 000 TEU, co stanowi spadek o 7,1 procent.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego