Załoga kontenerowca Algeciras Express zgłosiła w trakcie rejsu, że nie może odnaleźć swojego kapitana. Statek przeszukano, ale dowódcy jednostki nie odnaleziono.
Pływający w barwach linii Hapag-Lloyd kontenerowiec Algeciras Express (50 789 DWT) wyruszył z portu Yalova w Turcji w swój kolejny rejs 30 czerwca. Cztery dni później załoga poinformowała służby w hiszpańskim Algeciras, że nie może zlokalizować na pokładzie kapitana jednostki. Statek został skierowany do portu w Algeciras i nakazano mu zacumować na kotwicowisku do czasu pojawienia się nowego pierwszego oficera – przepisy uniemożliwiają statkom manewrowanie w porcie bez obecności kapitana. Czarterujące jednostkę linie Hapag-Lloyd przekierowały na statek nowego dowódcę w postaci ukraińskiego kapitana. Jego podróż do Hiszpanii trwała jednak trzy dni.
10 czerwca Algeciras Express finalnie przybił do nabrzeża w Algeciras. Statek został przeszukany przez policję. Spisano także zeznania 28-osobowej załogi. Miejscowe media relacjonują, że na statku nie znaleziono żadnych śladów świadczących o ewentualnej przemocy w stosunku do kapitana – w jego kabinie znaleziono nawet przygotowany plan podróży na kolejne dni. Samego mężczyzny jednak nie odnaleziono. Hiszpania oficjalnie uznała go za osobę zaginioną.
Statek został dopuszczony do dalszej żeglugi i popłynął w swoją standardową trasę do Maroka pod okiem nowego kapitana.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów