PMK
MSC to kolejny, po CMA CGM i Hapag-Lloyd, armator, który nie zamierza wysyłać swoich jednostek Północnym Szlakiem Morskim, mimo szybszego transportu. Szwajcarski operator zamiast tego skoncentruje się na poprawie efektywności środowiskowej na istniejących światowych szlakach handlowych.
Północny Szlak Morski, który leży w całości na wodach arktycznych, był dotąd testowany przez inne linie żeglugowe. MSC powiedział, że nie jest skłonny ryzykować utraty jakości powietrza i zagrozić różnorodności biologicznej w siedliskach morskich w Arktyce.
Armator jest ponadto przekonany, że jest w stanie przetransportować rocznie 21 milionów kontenerów dla swoich klientów bez korzystania z tego arktycznego korytarza.
- Jako odpowiedzialna firma z wieloletnim dziedzictwem żeglarskim i pasją do morza, uważamy, że topnienie lodu arktycznego jest głęboko niepokojące - powiedział Diego Aponte, prezes i dyrektor generalny grupy MSC.
Wcześniej rywalizujące z MSC Hapag-Lloyd i CMA CGM wykluczyły Północny Szlak Morski pomimo „znacznej przewagi konkurencyjnej”, jaką trasa ta reprezentuje dla firm żeglugowych. Obaj armatorzy podjęli taką decyzję ze względu na zagrożenia, jakie duże statki stanowią dla środowiska i delikatnego ekosystemu arktycznego.
Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję
Wisła – barka jest teraz rozładowywana w porcie w Gdańsku
PRCiP Sp. z o.o. rozbudowuje część terminalu w Świnoujściu
Porty odegrają kluczową rolę w procesie transformacji energetycznej UE podaje BPO
Efektywne logistyczne rozwiązania dla klientów są motorem napędowym rozwoju ESA Logistika
Rosja i Chiny odnoszą korzyści z kryzysu na Kanale Sueskim
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 27740,00 $ | tona | -1,32% | 8 kwi |
Cynk | 2827,00 $ | tona | 0,71% | 8 kwi |
Aluminium | 2267,00 $ | tona | 1,25% | 8 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |