• <
HARTWIG SZCZECIN

Nike i Ocean Conservancy ogłosiły nową deklarację dotyczącą żeglugi arktycznej

PMK

27.10.2019 19:28 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Nike i Ocean Conservancy ogłosiły nową deklarację dotyczącą żeglugi arktycznej
Nike i Ocean Conservancy ogłosiły nową deklarację dotyczącą żeglugi arktycznej - GospodarkaMorska.pl

Nike połączyła siły z Ocean Conservancy w celu utworzenia Korporacyjnej Deklaracji ds. Żeglugi Aktycznej (ASCP). Jej celem jest zachęcenie biznesu i przemysłu morskiego do sprzeciwu wobec żeglugi przez Ocean Arktyczny.

Ponieważ zmiany klimatu powodują zmniejszenie lodu arktycznego na morzu, ruch towarowy przez wcześniej niemożliwe do żeglugi szlaki oceaniczne staje się coraz bardziej wykonalny. Chociaż trasy te mogą skrócić czas tranzytu, możliwość zwiększonego ruchu statków w Arktyce stanowi ogromne ryzyko i potencjalnie wyniszczający wpływ na środowisko w jednym z najbardziej wrażliwych regionów na świecie.

- Celem Nike jest służenie sportowcom. Oznacza to podjęcie działań na rzecz klimatu poprzez Move to Zero, podróż Nike w kierunku zerowej emisji dwutlenku węgla i zerowego marnotrawstwa w przyszłości - powiedziała Hilary Krane, dyrektor naczelny i radca prawny Nike. - Wiemy, że zmiany klimatu wpływają na to, jak trenują nasi sportowcy i czy w ogóle mogą cieszyć się sportem. Dzięki tej obietnicy dokonaliśmy jasnego wyboru - aby pomóc chronić planetę i ocalić Arktykę – dodała.

Arktyka, często nazywana „lodówką świata”, odgrywa istotną rolę w regulacji globalnych temperatur. Jest to również jeden z regionów najbardziej narażonych na zmiany klimatu, a temperatury w Arktyce rosną dwukrotnie szybciej niż na reszcie planety.

- Niebezpieczeństwa związane z transarktycznymi szlakami żeglugowymi przeważają nad wszystkimi postrzeganymi korzyściami i nie możemy ignorować wpływu emisji gazów cieplarnianych pochodzących z żeglugi - powiedział Janis Searles Jones, prezes Ocean Conservancy.

ASCP zachęca armatorów do zobowiązania się do niewysyłania statków przez delikatny ekosystem arktyczny. Obecnie do sygnatariuszy należą firmy Bestseller, Columbia, Gap Inc., H&M Group, Kering, Li & Fung, PVH Corp. oraz armatorzy CMA CGM, Evergreen, Hapag-Lloyd i Mediterranean Shipping Company.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_deepwater_2021_390x100

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39475,00 $ tona -1,13% 2 gru
 Cynk 3293,00 $ tona -0,06% 2 gru
 Aluminium 2654,00 $ tona -0,56% 2 gru
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.