ew
W środę 4 listopada 2020 roku terminal Hutchison Ports Gdynia, należący do Grupy Hutchison Ports, osiągnął próg 4 milionów TEU przeładowanych od rozpoczęcia swojej działalności w marcu 2006 roku. Jubileuszowy kontener wyładowany został ze statku MV DURANDE, obsługującego serwis NPX (North Sea Poland Express) armatora Hapag-Lloyd. Wydarzenie to jest szczególnie istotne dla terminalu i jego pracowników, obsługujących klientów nieprzerwanie przez ostatnie 14 lat.
Od 2005 roku Hutchison Ports zrealizował w Porcie Gdynia szereg inwestycji przekraczających kwotę 100 mln euro, które zaowocowały przekształceniem stoczniowej spółki należącej do Stoczni Gdynia w nowoczesny terminal kontenerowy. Prowadzona obecnie modernizacja Nabrzeża Bułgarskiego pozwoli terminalowi GCT na przyjmowanie od czwartego kwartału 2021 roku największych statków mogących zawinąć do Portu Gdynia (długość do 367 m i zanurzenie 13,0 m).
Nabrzeże Bułgarskie jest najnowocześniejszym nabrzeżem kontenerowym w Porcie Gdynia, wyposażonym w dwa torowiska dla suwnic kontenerowych o szerokości 20 m oraz 30,48 m i dopuszczalnym nacisku wystarczającym dla posadowienia suwnic nabrzeżowych o wysięgu do 70m.
Nabrzeże zostanie docelowo pogłębione do głębokości 15,5 m.W ramach swoich planów rozwojowych Zarząd Morskiego Portu Gdynia przeprowadzi w najbliższym czasie pogłębienie basenów wewnętrznych oraz ukończy prace nad poszerzeniem obrotnicy, co docelowo pozwoli terminalowi GCT na przyjmowanie statków o długości do 400 m i zanurzeniu do15 m.
Inwestycje GCT stanowią część programu rozwojowego mającego na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych terminalu oraz uzyskanie statusu czołowego terminalu kontenerowego w regionie nie tylko dla połączeń dowozowych i żeglugi bliskiego zasięgu, ale również dla bezpośrednich zawinięć statkami oceanicznymi. Prace zainicjowane przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia oraz GCT odpowiadają na rosnące zapotrzebowanie rynku i mają na celu zwiększenie konkurencyjności Portu Gdynia w regionie Morza Bałtyckiego.
O Hutchison Ports
Hutchison Ports jest oddziałem CK Hutchison Holdings Limited (CK Hutchison), zajmującym się portami i usługami pokrewnymi. Hutchison Ports jest wiodącym na świecie inwestorem, deweloperem i operatorem portowym działającym w 52 portach na terenie 27 krajów Azji, Bliskiego Wschodu, Afryki, Europy, obu Ameryk oraz Australii i Oceanii. Na przestrzeni lat Grupa Hutchison Ports rozszerzała swoją działalność na inne obszary związane z logistyką i transportem, w tym terminale statków wycieczkowych, operacje lotniskowe, centra dystrybucyjne, usługi kolejowe i stocznie remontowe. W 2019 roku terminale należące do Hutchison Ports przeładowały łącznie ponad 86 mln TEU.
O Porcie Gdynia
Port Gdynia jest uniwersalnym, nowoczesnym portem morskim specjalizującym się w obsłudze ładunków drobnicowych, głównie zjednostkowanych, przewożonych w kontenerach i ro-ro, w oparciu o dobrze rozwiniętą sieć połączeń multimodalnych obejmujących zaplecze, regularne linie żeglugi bliskiego zasięgu oraz połączenia dowozowe i promowe (terminal promowy). Port Gdynia jest ważnym ogniwem w korytarzu VI Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). W 2019 roku Port Gdynia osiągnął przeładunki na poziomie 24 mln ton
Port Szczecin – trwa budowa oraz przebudowa nabrzeży w Basenie Kaszubskim [foto]
Ożywienie przeładunków w OT Port Świnoujście
Intensywny I kwartał w portach morskich - podsumowanie działań TSL Silesia
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28267,00 $ | tona | 1,68% | 16 kwi |
Cynk | 2853,00 $ | tona | 1,57% | 16 kwi |
Aluminium | 2308,00 $ | tona | -0,86% | 16 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |