• <
bulk_cargo_port_szczecin

Ponad 4 milionów TEU przeładowanych w Hutchison Ports Gdynia (GCT)

ew

05.11.2020 13:20 Źródło: mat. prasowe
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Ponad 4 milionów TEU przeładowanych w Hutchison Ports Gdynia (GCT)

Partnerzy portalu

Ponad 4 milionów TEU przeładowanych w Hutchison Ports Gdynia (GCT) - GospodarkaMorska.pl

W środę 4 listopada 2020 roku terminal Hutchison Ports Gdynia, należący do Grupy Hutchison Ports, osiągnął próg 4 milionów TEU przeładowanych od rozpoczęcia swojej działalności w marcu 2006 roku. Jubileuszowy kontener wyładowany został ze statku MV DURANDE, obsługującego serwis NPX (North Sea Poland Express) armatora Hapag-Lloyd. Wydarzenie to jest szczególnie istotne dla terminalu i jego pracowników, obsługujących klientów  nieprzerwanie przez ostatnie 14 lat.

Od  2005  roku Hutchison Ports zrealizował w Porcie Gdynia szereg inwestycji przekraczających kwotę 100 mln euro, które zaowocowały przekształceniem stoczniowej spółki należącej do Stoczni Gdynia w nowoczesny terminal kontenerowy. Prowadzona obecnie modernizacja Nabrzeża Bułgarskiego pozwoli terminalowi GCT na przyjmowanie od czwartego kwartału 2021 roku największych statków mogących zawinąć do Portu Gdynia  (długość do 367 m i  zanurzenie 13,0 m).

Nabrzeże Bułgarskie jest najnowocześniejszym nabrzeżem kontenerowym w Porcie Gdynia, wyposażonym w dwa  torowiska dla suwnic kontenerowych o szerokości 20 m oraz 30,48 m i dopuszczalnym  nacisku wystarczającym dla posadowienia suwnic nabrzeżowych o wysięgu do 70m.

Nabrzeże zostanie docelowo pogłębione do głębokości 15,5 m.W ramach swoich planów rozwojowych Zarząd Morskiego Portu  Gdynia przeprowadzi w najbliższym czasie pogłębienie basenów  wewnętrznych oraz ukończy prace nad poszerzeniem obrotnicy, co docelowo pozwoli terminalowi GCT na przyjmowanie statków o długości do 400 m i zanurzeniu do15 m.

Inwestycje GCT stanowią część programu rozwojowego mającego na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych terminalu oraz uzyskanie statusu czołowego terminalu kontenerowego w regionie nie tylko dla połączeń dowozowych i żeglugi bliskiego zasięgu, ale również dla bezpośrednich zawinięć statkami oceanicznymi. Prace zainicjowane przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia oraz GCT  odpowiadają na rosnące zapotrzebowanie rynku i mają na celu zwiększenie konkurencyjności Portu Gdynia w regionie Morza Bałtyckiego.

O Hutchison Ports

Hutchison Ports jest oddziałem CK Hutchison Holdings Limited (CK Hutchison), zajmującym się portami  i  usługami pokrewnymi. Hutchison Ports jest wiodącym na świecie inwestorem, deweloperem i operatorem portowym działającym w 52 portach na terenie 27 krajów Azji, Bliskiego Wschodu, Afryki, Europy, obu Ameryk oraz Australii i Oceanii. Na przestrzeni lat Grupa Hutchison Ports  rozszerzała swoją działalność na inne obszary związane z logistyką i transportem, w tym terminale statków wycieczkowych, operacje lotniskowe, centra dystrybucyjne, usługi kolejowe i stocznie  remontowe.  W  2019  roku terminale należące do Hutchison Ports przeładowały łącznie ponad 86 mln TEU.

O Porcie Gdynia

Port  Gdynia  jest uniwersalnym, nowoczesnym portem morskim specjalizującym się w obsłudze ładunków drobnicowych, głównie zjednostkowanych, przewożonych w kontenerach i ro-ro,  w oparciu o dobrze rozwiniętą sieć połączeń multimodalnych obejmujących zaplecze, regularne linie żeglugi bliskiego zasięgu oraz połączenia dowozowe i promowe (terminal promowy). Port Gdynia jest ważnym ogniwem w korytarzu VI Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). W 2019 roku Port Gdynia osiągnął przeładunki na poziomie 24 mln ton

Gospodarka Morska
Gospodarka Morska

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.