W ostatnich dniach zawitała do portu w Ustce nowa jednostka kontrolno-inspekcyjna Urzędu Morskiego w Gdyni – Kontroler 23. Zastąpi ona dotychczas użytkowaną i wysłużoną Marzenkę (rok budowy: 1977), która zostanie wystawiona na sprzedaż. Spółka Eneria zainstalowała na jednostce silniki 2 x C18 M/E oraz C2.2
Nowa jednostka ułatwi wykonywanie zadań pracownikom Kapitanatu Portu Ustka oraz Delegatury w Słupsku, a także niewątpliwie poprawi komfort ich pracy.
Kontroler 23 to szybka jednostka, wyprodukowana w firmie Techno Marine Sp. z o.o. z Malborka, w ramach projektu pn. „Wymiana taboru pływającego Urzędu Morskiego w Gdyni”. Działanie to dzięki wparciu funduszy unijnych pozwoliło na wymianę wysłużonego taboru Urzędu.
Chrzest Kontrolera 23 odbył się 25 września b.r. w Gdyni, równolegle z uroczystością podniesienia bandery na statku Zodiak II, w ramach obchodów 100-lecia polskiej administracji morskiej. Po przeprowadzeniu niezbędnych prac przygotowawczych, przyszedł wreszcie czas na wejście do służby w Ustce, gdzie odtąd Kontroler 23 będzie miał swoją bazę.
Podstawowe dane techniczne Kontrolera 23:
Długość – 14,6 m
Kadłub – aluminium
Silniki – 2X Caterpillar 478 kW
Prędkość – 30 węzłów
Dzielność morska – do 6°B
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych