ew
Kolejne kraje zamrażają gospodarki, ale firmy transportowe nie narzekają. Pandemia winduje ceny ich usług, brakuje nawet samochodów i kierowców - zauważa w piątek "Rzeczpospolita".
"Jeździmy normalnie, nie mamy problemu z kolejnymi wymogami nakładanymi na przedsiębiorstwa transportowe. Musimy je spełnić i wykonywać usługi. Roboty jest nie do przerobienia" – przyznaje "Rzeczpospolitej" kierownik spedycji Sachs Trans Łukasz Zawadzki. Według gazety pandemia spowodowała większy popyt np. na AGD. "Nasze przewozy do Francji podwoiły się" – mówi Zawadzki.
Podobnie oceniają sytuację duże firmy logistyczne. "Od lipca gospodarka zaczęła się odbijać, liczba zleceń jest bliska tej sprzed pandemii. Szczególnie duża dynamika występuje w obsłudze e-handlu. Część klientów ma zwyżki o 50–100 proc. na liniach łączących magazyny" – szacuje dyrektor generalny Raben Transport Paweł Trębicki.
Niektóre wysyłki eksportowe są trudne do realizacji. "Brakuje przewoźników. Polskie firmy się towarują. Dostawy niektórych dóbr zamawianych dziś w Chinach planowane są dopiero na czerwiec" – wskazuje prezes ATC Cargo Artur Jadeszko.
Zdaniem "Rzeczpospolitej" firmy narzekają na brak samochodów. "Na rynku spot widoczna jest olbrzymia nierównowaga, dysproporcje wynoszą 75:25 na korzyść zapytań o auta. Dostępnych samochodów nie ma od wielu tygodni, stawki rosną o kilkadziesiąt procent. Przedsiębiorcy z dużymi kontraktami nie mają samochodów" – mówi Trembicki.
Brak wolnych samochodów jest także skutkiem bankructw i wycofywania się małych przewoźników. "Małe firmy, wcześniej duszone przez spedytorów, polikwidowały flotę i zleceniodawcy zaczynają się dusić. Na zmianach skorzystali duzi przewoźnicy. Mamy 440 samochodów i rozbudowujemy flotę. Właśnie zamówiliśmy 50 Iveco LNG i zamierzamy na wiosnę mieć największą w Polsce flotę na ciekły gaz ziemny" – twierdzi Zawadzki.
Anwil szuka wykonawcy do zaprojektowania i budowy terminalu morskiego w Porcie Gdańsk
Atrakcyjna powierzchnia biurowa w nowoczesnym budynku przy ulicy Polskiej w Gdyni
Lotos "zwiększy obecność" na Norweskim Szelfie Kontynentalnym
Tony stali rdzewieją na morzach. Koszty naprawy możesz chronić ubezpieczeniem
Czarter na podróż – „berth”; „dock”; „port”
PRS: Statki autonomiczne to potrzeba rynku - relacja z seminarium "Perspektywy rozwoju żeglugi autonomicznej – MASS" [wideo]
Ropa brent | 64,43 $ | baryłka | 0,00% | 22:58 |
Cyna | 28515,00 $ | tona | -3,29% | 24 lut |
Cynk | 2822,00 $ | tona | -1,29% | 24 lut |
Aluminium | 2145,00 $ | tona | 0,42% | 24 lut |
Pallad | 2305,00 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1192,80 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 26,67 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1732,45 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |