W stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni zwodowano szóstą w tym roku jednostkę. Statek rybacki Vingaskär Styrso powstał na zlecenie szwedzkiego armatora Mats Johansson and Family z niewielkiej miejscowości Donsö leżącej w gminie Göteborg.
Jednostka rybacka ma długość 34 metry, szerokość 10 metrów, maksymalne zanurzenie 6,55 metra i tonaż 475 GT. Napędzana jest silnikiem o mocy 736 kW, na pokładzie zmieści 5-osobową załogę. Statek zaprojektowało biuro projektowe Karstensens Skibsværft A/S.
Wodowanie odbyło się dwuetapowo. Najpierw statek za pomocą wózków samojezdnych przesunięto pod samo nabrzeże. Następnie za pomocą dwóch największych polskich dźwigów pływających uniesiono oraz opuszczono do wody. Pierwszy dźwig Maja o unosie 330 ton należy do armatora Polskie Ratownictwo Okrętowe. Drugi dźwig to Conrad CONSUL o maksymalnym unosie 400 ton, należący do stoczni Marine Projects Ltd.
Obecnie w stoczni Karstensen Shipyard Poland prowadzone są prace nad kilkoma kolejnymi projektami. Zagospodarowanie tylu budów statków w krótkim okresie czasu to duże wyzwanie produkcyjne oraz logistyczne. Tylko w czerwcu Karstensen zwodował w Gdyni aż trzy jednostki. Kolejne wodowanie planowane jest pod koniec roku.
Karstensen Shipyard Poland to spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Stocznia buduje statki w Porcie Gdynia w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym pozyskanym od Vistal Offshore. Znajduje się on przy Nabrzeżu Indyjskim, a do eksploatacji został oddany w 2013. Jest on dostosowany do produkcji kadłubów, składa się z dwóch dobrze wyposażonych, nowoczesnych hal o wymiarach: 200x30x30m oraz 150x30x20 m, a także z przyległych biur i zaplecza dla personelu. Karstensen oficjalnie przejął zakład 1 lipca 2018 r.
CMA CGM odbiera statki na LNG
Hanwha Ocean zbuduje najnowocześniejsze okręty podwodne dla Korei Południowej. Te same oferuje w ramach programu "Orka"
Deltamarin podpisuje umowę projektową na statki Wallenius Wilhelmsen
Doki w Chinach pękają w szwach. W Korei i UE pustoszeją
ABB dostarczy pierwszy na świecie morski system ładowania dla nowych promów elektrycznych Auckland Transport
Zatwierdzenie AiP dla innowacyjnego projektu statku ekspedycyjnego