W piątek, 16 października w gdańskiej stoczni Safe odbyło się wodowanie częściowo wyposażonego kadłuba statku z serii Damen Utility Vessel 3911. Powstał na zamówienie stoczni Damen Maaskant, gdzie odbędzie się końcowe wyposażenie i próby rozruchowe jednostki.
Do wodowania kadłuba wykorzystany został pływający dźwig Maja należący do Polskiego Ratownictwa Okrętowego. Maja ma 55,49 m długości, 25,02 m szerokości oraz 2,85 m zanurzenia. Jej ramię obraca się o 360°, hak główny ma udźwig 330 t, a hak pomocniczy – 100 t.
Statek z serii Damen Utility Vessel 3911 o numerze budowy YN573109 otrzyma nazwę Jamaica III i trafi do Portu w Jamajce (PAJAM). Jego dostawa jest przewidziana na I-II kwartał przyszłego roku.
Dokumentacja techniczna została wykonana i dostarczona przez Damena zaś dokumentację roboczą wykonało biuro projektowe Safe. W Gdańsku, kadłub statku został cześciowo wyposażony (miedzy innymi w systemy rurociągów a także układ napędowy). Z kompletnie pomalowanym poszyciem i zbiornikami zostanie przekazany do stoczni Damen Maaskant pod koniec października. Tam odbędzie się końcowe wyposażenie i próby rozruchowe jednostki.
Statek jest budowany po nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego BV.
UV3911 w liczbach:
długość: 39,4 m;
szerokość: 10,8 m;
powierzchnia pokładu: 200 m2;
ilość kabin: 11;
nośność: 250t.
Więcej na temat zwodowanej w gdańskiej stoczni jednostki TUTAJ.
Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Firma działa aktywnie w kraju i zagranicą, głównie we Francji i w Niemczech. Zajmuje się m.in. budową statków, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów