• <
nauta_2024

Hapag-Lloyd wciela do swojej floty Berlin Express. To pierwsza jednostka z najnowszej serii

gm

03.10.2023 16:26 Źródło: Hapag-Lloyd
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Hapag-Lloyd wciela do swojej floty Berlin Express. To pierwsza jednostka z najnowszej serii

Partnerzy portalu

Hapag-Lloyd

Gigant branży kontenerowej oficjalnie powitał w swojej flocie pierwszy statek klasy Hamburg Express. Ma on znacząco wpłynąć na zmianę obrazu branży morskiej i towarowej, pokazując że firma również angażuje się w ich dekarbonizację oraz obniżenie emisji CO2.

Wydarzenie odbyło się w porcie w Hamburgu, w którym wzięło udział około 300 gości ze świata biznesu i polityki. Wśród nich były matka chrzestna Elke Büdenbender, która dokonała uroczystego aktu chrztu statku w Terminalu Kontenerowym Burchardkai w porcie w Hamburgu. Wśród gości byli m.in. Peter Tschentscher, burmistrz Hamburga i Daniel Günther, prezydent landu Szlezwik-Holsztyn.

– Dzięki nowej klasie Hamburg Express firma Hapag-Lloyd znajduje się w punkcie zwrotnym. Wysoce wydajne statki pozwolą nam natychmiastowo i w bardzo znaczącym stopniu zredukować naszą emisję. Jednocześnie stanowią one ważny element naszej strategii stopniowego kontynuowania dekarbonizacji. Wszystkie statki tej klasy będą pływać pod niemiecką banderą, w ten sposób wnosząc istotny wkład we wzmocnienie Niemiec jako węzła żeglugowego mówi – podkreślił Habben Jansen.

Berlin Express został zbudowany w stoczni Hanwha Ocean w Korei Południowej. Ma prawie 400 metrów długości i ładowność 23 600 TEU i jest największym statkiem towarowym, jaki kiedykolwiek pływał pod niemiecką banderą. Kontenerowce klasy Hamburg Express będą operować wyłącznie na intensywnej towarowo trasie Dalekiego Wschodu pomiędzy Azją a Europą. „Berlin Express” będzie regularnie kursował na trasie FE3, która kursuje między Ningbo a Hamburgiem, przez Xiamen, Kaohsiung, Yantian, Hongkong, Singapur i Rotterdam.

Klasa Hamburg Express ma rozpocząć nową erę dla Hapag-Lloyd i jego floty. W sumie do 2025 roku do użytku zostanie oddanych kilkanaście najnowocześniejszych dużych kontenerowców. Razem statki te mają wnieść istotny wkład w wysiłki przedsiębiorstwa na celu zapewnienie o eksploatacji całej floty w sposób neutralny dla klimatu do 2045 roku. Dzięki najnowocześniejszej technologii dual-fuel będą mogły pracować również na paliwach niekopalnych, takich jak biometan i e-metan, a tym samym nie generować praktycznie żadnej emisji CO2. Na razie będzie używany na nim skroplony gaz ziemny (LNG), co pozwoli ograniczyć emisję CO2 nawet o 25% i emisję sadzy aż o 95%. Ponadto zaawansowane komponenty, takie jak zoptymalizowany kadłub i wysoce wydajna śruba napędowa, pomogą statkom zmniejszyć zużycie paliwa, a tym samym emisję gazów cieplarnianych.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.