Niemiecki armator kontenerowy, Hapag-Lloyd, pozyskał finansowanie z dwóch źródeł na kwotę 889 mln dolarów. Środki zostaną przeznaczone na zakup sześciu mega kontenerowców o ładowności 23,5 tys. TEU, które zostały zamówione w grudniu 2020 roku.
Konsorcjalna pożyczka ekologiczna o wartości 417 mln dolarów ma 12-letni okres zapadalności i zostanie przeznaczona na sfinansowanie trzech z sześciu zamówionych kontenerowców.
Kredyt jest wspierany przez Korea Trade Insurance Corporation (K-SURE), konsorcjum składającego się z 11 banków. Za strukturę i koordynację transakcji odpowiadały KfW IPEX-Bank i BNP Paribas.
Finansowanie leasingu dla pozostałych trzech nowych jednostek wynosi 472 mln dolarów na okres 17 lat. Zostało one zorganizowane przez Industrial and Commercial Bank of China Leasing (ICBC Leasing).
- Pierwsze ekologiczne finansowanie to bardzo ważny moment dla nas, ponieważ otwieramy nowe możliwości w segmencie transportu kontenerowego. Transakcje pomogą nam zmodernizować naszą flotę przy jednoczesnym dalszym zmniejszeniu emisji CO2 - powiedział Mark Frese, dyrektor finansowy Hapag-Lloyd.
Sześć bardzo dużych kontenerowców powstanie w koreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Statki będą wyposażone w wydajne pod względem zużycia paliwa, wysokociśnieniowe silniki dwupaliwowe, które będą zasilane LNG, ale alternatywnie będą miały wystarczającą pojemność zbiornika, aby pracować na paliwie konwencjonalnym.
W ramach inwestycji o wartości 1 miliarda dolarów statki napędzane LNG o pojemności ponad 23500 TEU zostaną dostarczone do Hapag-Lloyd w okresie od kwietnia do grudnia 2023 r.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął