PMK
Niemiecki armator Hamburg Sud ogłosił wprowadzenie „środowiskowej opłaty paliwowej” (EFF) przed wejściem wraz z nowym rokiem przepisów IMO 2020.
Firma powiedziała, że EFF wejdzie w życie 1 grudnia 2019 roku i pokryje wzrost kosztów związanych z używaniem ekologicznego paliwa.
Hamburg Süd powiedział, że taryfy zostały obliczone na podstawie różnicy cen między paliwem o wysokiej i niskiej zawartości siarki. Według firmy obliczona różnica wynosi 193,08 dolarów / tonę.
Przenosząc wzrost opłat za paliwo na klientów, Hamburg Süd stał się kolejnym armatorem, który ogłosił taką dopłatę po tym, jak Maersk, MSC i Hapag-Lloyd wprowadziły podobne mechanizmy pokrycia dodatkowych kosztów.
Rok 2020 będzie kluczowym rokiem dla przewoźników. Niepowodzenie odzyskania większej części kosztów paliwa od klientów niż w przeszłości, szacowane na około 50%, może być rujnujące dla niektórych linii, z których wiele nadal jest ledwo zyskowne.
Doradcy dodali, że wśród spedytorów panuje powszechna akceptacja, że będą musieli płacić więcej w związku z obciążeniem kosztami paliwa, chociaż nadal istnieje wiele punktów spornych dotyczących tego, w jaki sposób należy to zrobić.
Z drugiej strony przewoźnicy twierdzą, że krótkoterminowa wygrana dla spedytorów może szybko przerodzić się w stratę. Spedytorzy powinni rozważyć to podczas negocjacji, ponieważ każda dzisiejsza oszczędność kosztów może zwiększyć prawdopodobieństwo kolejnego bankructwa przewoźnika, powodując niechciany chaos w łańcuchu dostaw.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Problemy techniczne na Nova Star. Rejs do Szwecji przerwany
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu