Niemiecki armator kontenerowy Hapag-Lloyd poinformował, że dwa z jego statków miały opóźnienia z powodu przypadków zakażenia COVID-19 wśród załogi.
Omawiane statki to CSL Manhattan, zbudowany w 2005 roku kontenerowiec Panamax, kontrolowany komercyjnie przez Hapag, oraz Tsingtao Express, zbudowany w 2007 roku kontenerowiec Post-Panamax, którego właścicielem jest Hapag-Lloyd.
- Podczas ponownej dostawy z poprzedniego czarteru jeden z członków załogi uzyskał pozytywny wynik testu na obecność COVID-19 na pokładzie CSL Manhattan podczas jej pobytu w porcie w Szanghaju. Członek załogi już opuścił statek - powiedział Hapag-Lloyd.
Chińskie władze ds. zdrowia stwierdziły, że CSL Manhattan musi przejść 14 dni kwarantanny na kotwicowisku poza obszarem portu.
Niemiecki liniowiec musiał opóźnić wypłynięcie statku do końca listopada, dodając, że zwolnione kontenery zostaną przeniesione na kontenerowiec One Millau.
- Wszystkie pozostałe rezerwacje, w przypadku których kontenery nie zostały jeszcze odebrane, muszą zostać odwołane ze względu na wyżej wymienione nieprzewidziane okoliczności operacyjne - dodała firma. - Przepraszamy za niedogodności spowodowane przez ten incydent, który pozostaje poza naszą kontrolą i współpracujemy z odpowiednimi władzami nad terminowym rozwiązaniem.
Kilku członków załogi uzyskało wynik pozytywny na obecność COVID-19 na pokładzie kontenerowca Tsingtao Express, rozmieszczonego w Pacific North Loop 4 (PN4), po przybyciu statku do Pusan w Korei.
- Władze lokalne zostały należycie powiadomione, a załoga została natychmiast odizolowana i przewieziona na ląd do miejsca kwarantanny. Liczymy na ich szybki powrót do zdrowia - zauważył Hapag-Lloyd.
- Przekażemy więcej informacji, gdy tylko będą dostępne – powiedział Hapag-Lloyd, dodając, że współpracuje z odpowiednimi lokalnymi władzami zdrowia i przestrzega wszystkich dyrektyw rządowych dotyczących tej sytuacji.
Radny PiS domaga się wyjaśnień w sprawie rewitalizacji Opływu Motławy
O nowoczesnych rozwiązaniach cyfrowych dla polskiego transportu
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Game changer: port Esbjerg potroi moc offshore z pomocą cyfrowego bliźniaka
Ewolucja branży morskiej – rozmowa z Andrzejem Smoleńskim
Kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji