PMK
Niemiecki armator kontenerowy Hapag-Lloyd poinformował, że dwa z jego statków miały opóźnienia z powodu przypadków zakażenia COVID-19 wśród załogi.
Omawiane statki to CSL Manhattan, zbudowany w 2005 roku kontenerowiec Panamax, kontrolowany komercyjnie przez Hapag, oraz Tsingtao Express, zbudowany w 2007 roku kontenerowiec Post-Panamax, którego właścicielem jest Hapag-Lloyd.
- Podczas ponownej dostawy z poprzedniego czarteru jeden z członków załogi uzyskał pozytywny wynik testu na obecność COVID-19 na pokładzie CSL Manhattan podczas jej pobytu w porcie w Szanghaju. Członek załogi już opuścił statek - powiedział Hapag-Lloyd.
Chińskie władze ds. zdrowia stwierdziły, że CSL Manhattan musi przejść 14 dni kwarantanny na kotwicowisku poza obszarem portu.
Niemiecki liniowiec musiał opóźnić wypłynięcie statku do końca listopada, dodając, że zwolnione kontenery zostaną przeniesione na kontenerowiec One Millau.
- Wszystkie pozostałe rezerwacje, w przypadku których kontenery nie zostały jeszcze odebrane, muszą zostać odwołane ze względu na wyżej wymienione nieprzewidziane okoliczności operacyjne - dodała firma. - Przepraszamy za niedogodności spowodowane przez ten incydent, który pozostaje poza naszą kontrolą i współpracujemy z odpowiednimi władzami nad terminowym rozwiązaniem.
Kilku członków załogi uzyskało wynik pozytywny na obecność COVID-19 na pokładzie kontenerowca Tsingtao Express, rozmieszczonego w Pacific North Loop 4 (PN4), po przybyciu statku do Pusan w Korei.
- Władze lokalne zostały należycie powiadomione, a załoga została natychmiast odizolowana i przewieziona na ląd do miejsca kwarantanny. Liczymy na ich szybki powrót do zdrowia - zauważył Hapag-Lloyd.
- Przekażemy więcej informacji, gdy tylko będą dostępne – powiedział Hapag-Lloyd, dodając, że współpracuje z odpowiednimi lokalnymi władzami zdrowia i przestrzega wszystkich dyrektyw rządowych dotyczących tej sytuacji.
Anwil szuka wykonawcy do zaprojektowania i budowy terminalu morskiego w Porcie Gdańsk
Atrakcyjna powierzchnia biurowa w nowoczesnym budynku przy ulicy Polskiej w Gdyni
Lotos "zwiększy obecność" na Norweskim Szelfie Kontynentalnym
Tony stali rdzewieją na morzach. Koszty naprawy możesz chronić ubezpieczeniem
Czarter na podróż – „berth”; „dock”; „port”
PRS: Statki autonomiczne to potrzeba rynku - relacja z seminarium "Perspektywy rozwoju żeglugi autonomicznej – MASS" [wideo]
Ropa brent | 64,43 $ | baryłka | 0,00% | 22:58 |
Cyna | 29560,00 $ | tona | 3,66% | 25 lut |
Cynk | 2894,00 $ | tona | 2,55% | 25 lut |
Aluminium | 2223,00 $ | tona | 3,64% | 25 lut |
Pallad | 2305,00 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1192,80 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 26,67 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1732,45 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |