PMK
Największy niemiecki port, Hamburg, zamknął pierwsze trzy kwartały tego roku z przeładowanymi 7 mln TEU, o 6,9 proc. więcej rok do roku.
Wzrost ten wynika przede wszystkim z otwarcia czterech nowych serwisów transatlantyckich i czterech nowych bałtyckich serwisów dowozowych.
Od początku roku nowe usługi transatlantyckie obsługiwane przez Hapag-Lloyd i Ocean Network Express (ONE) połączyły Hamburg z portami w USA, Kanadzie i Meksyku. W pierwszych trzech kwartałach roku 439,000 TEU było obsługiwanych za pośrednictwem usług kontenerowych z USA, drugim najważniejszym partnerem handlowym Hamburga. To o 336,000 TEU więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, co oznacza wzrost o 325 procent.
- Obecnie możemy zaoferować klientom portowym 14 bezpośrednich połączeń z 29 portami w USA, Meksyku i Kanadzie. Dodatkowe 15 usług dowozu i żeglugi liniowej w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy wyraźnie wskazuje, że port w Hamburgu jest teraz jeszcze bardziej atrakcyjny dla żeglugi i spedytorów - skomentował Ingo Egloff, dyrektor generalny portu w Hamburgu.
Duża liczba połączeń dowozowych z portami na Bałtyku i w innych regionach Europy potwierdza funkcję Hamburga jako węzła ładunkowego. Usługi te zapewniają obsługę „atrakcyjnych ilości” ładunków dla wielkich statków łączących Hamburg ze wszystkimi wiodącymi portami na świecie.
W pierwszych trzech kwartałach liczba zawinięć megakontenerowców, o pojemności 18 000 TEU i więcej, wzrosła o 18,3 procent, do 123. Port w Hamburgu odnotował również 3,2-procentowy wzrost przeładunków ładunków morskich, do 104 milionów ton w pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 roku.
Z drugiej strony przeładunki ładunków masowych spadły o 2,1 procent i wyniosły 31,6 miliona ton w pierwszych trzech kwartałach tego roku.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie