Niemiecki przewoźnik Hapag-Lloyd potwierdził, że na jego dwóch statkach kontenerowych pod banderą USA, Philadelphia Express i St. Louis Express, nie ma już osób zarażonych COVID-19.
W dniu 13 lipca firma poinformowała, że jeden członek załogi każdego statku uzyskał wynik pozytywny na obecność COVID-19. Zarażeni marynarze zostali natychmiast poddani kwarantannie.
Wszyscy pozostali członkowie załogi również zostali poddani testom.
- Załoga każdego statku przeszła pomyślnie testy i oba nasze statki są dopuszczone do normalnej eksploatacji - powiedział Hapag-Lloyd w dzisiejszej aktualizacji.
Po uzyskaniu wszystkich niezbędnych zezwoleń, Philadelphia Express o ładowności 3,237 TEU opuścił Norfolk z czterodniowym opóźnieniem 18 lipca. Statek przypłynie do Antwerpii 27 lipca.
- Zostaną zorganizowane niezbędne środki naprawcze i spodziewamy się, że przywrócimy jednostkę do harmonogramu podczas następnej rotacji w USA - dodał Hapag-Lloyd.
Z kolei St. Louis Express o ładowności 3,237 TEU opuścił Savannah zgodnie z planem i dotarł do Norfolk 20 lipca. Statek zakończył operacje ładunkowe, został dopuszczony do wyjścia i wypłynął z Norfolk 21 lipca. Przewidywany czas przybycia St. Louis Express do Antwerpii to 30 lipca.
Oba statki są kontrolowane przez amerykańską spółkę zależną Hapag-Lloyd, Hapag-Lloyd USA LLC, i są rozmieszczone w usłudze Atlantic Loop 3 (AL3), która łączy Stany Zjednoczone i Europę.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania