• <
BOTA_2023

Hapag-Lloyd przejmuje udziały w indyjskim operatorze terminali

rk

27.01.2023 11:07 Źródło: Hapag-Lloyd
Strona główna Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska Hapag-Lloyd przejmuje udziały w indyjskim operatorze terminali

Partnerzy portalu

Hapag-Lloyd przejmuje udziały w indyjskim operatorze terminali - GospodarkaMorska.pl
Hapag-Llloyd

Niemiecki gigant transportowy, posiadający jedną z największych flot transportowych, podpisał wiążące porozumienie w sprawie nabycia 35% udziałów w indyjskim operatorze terminali J M Baxi Ports & Logistics Limited (JMBPL).

Firma Hapag-Lloyd podpisała również umowę z JMBPL i jej współpracownikami w sprawie podwyższenia kapitału, którego celem ma być zwiększenia własnych udziałów w przyszłości do 40%. Dzięki tej transakcji niemieckie przedsiębiorstwo znacznie zwiększy swoją obecność w Indiach zgodnie ze swoją strategią rozwoju zaplanowaną na rok 2023. Udziały są nabywane od Bain Capital Private Equity z siedzibą w USA.

JMBPL to rozwijający się prywatny dostawca usług terminalowych i transportu lądowego w Indiach, prowadzący działalność obejmującą terminale kontenerowe, terminal wielofunkcyjny, składy kontenerów śródlądowych, kontenerowe stacje towarowe oraz inne działania logistyczne, takie jak oferta usług kolejowych w całych Indiach. Obecnie zatrudnia około 5 400 pracowników i obsługuje łącznie około 1,6 mln kontenerów TEU. Firma zdobyła również niedawno dodatkowe koncesje na obsługę terminali kontenerowych w Nhava Sheva i Tuticorin.

- Inwestycje w terminale i infrastrukturę są kluczowym elementem naszej strategicznej agendy, a Indie są jednym z naszych kluczowych rynków wzrostu. Nabycie znaczącego udziału w spółce J M Baxi Ports & Logistics Limited znacząco zwiększy naszą obecność w Indiach dzięki. Zawdzięczamy to zaufanemu, lokalnemu partnerowi i jest kolejnym ważnym krokiem w budowaniu naszej działalności w zakresie terminali i infrastruktury - powiedział prezes zarządu Hapag-Lloyd Rolf Habben Jansen.

Transakcja podlega zatwierdzeniu przez odpowiednie organy oraz dopełnieniu procedur. Po zatwierdzeniu umowy Hapag-Lloyd jeszcze bardziej wzmocni swoją obecność w sektorze terminali oraz przeładunków portowych. Niemiecka firma kontynuuje tym samym swoją ekspansję, w co wpisuje się niedawne nabycie  chilijskiej spółki SM SAAM, Spinelli Group we Włoszech, JadeWeserPort w Wilhelmshaven, Container Terminal Altenwerder w Hamburgu, Terminal TC3 w Tangerze, a także Terminal 2 w Damietcie, który jest obecnie w budowie.

Hapag-Lloyd to niemieckie przedsiębiorstwo żeglugowe powstałe w 1847 roku jako HAPAG (niem. Hamburg-Amerikanische Packetfahrt-Actien-Gesellschaft). Jak wskazuje tamta nazwa, zajmowało się transportami na linii Hamburg – Stany Zjednoczone. W 1970 r. przedsiębiorstwo połączyło się z innym niemieckim armatorem, Norddeutscher Lloyd, tworząc znane obecnie Hapag-Lloyd AG. Obecnie największy udział akcji należy do szwajcarskiego holdingu Kühne, będącego spółką zarządzającej globalną firmą logistyczną Kuehne + Nagel. Hapag-Lloyd zatrudnia obecnie ponad 13 tys. osób, a jego flota liczy 252 statki transportowe różnych rozmiarów. Obsługuje linie żeglugowe na całym świecie i znajduje się na piątym miejscu największych dostawców kontenerowych w branży morskiej.

legal_marine_mateusz_romowicz_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.