Niemiecki gigant transportowy, posiadający jedną z największych flot transportowych, podpisał wiążące porozumienie w sprawie nabycia 35% udziałów w indyjskim operatorze terminali J M Baxi Ports & Logistics Limited (JMBPL).
Firma Hapag-Lloyd podpisała również umowę z JMBPL i jej współpracownikami w sprawie podwyższenia kapitału, którego celem ma być zwiększenia własnych udziałów w przyszłości do 40%. Dzięki tej transakcji niemieckie przedsiębiorstwo znacznie zwiększy swoją obecność w Indiach zgodnie ze swoją strategią rozwoju zaplanowaną na rok 2023. Udziały są nabywane od Bain Capital Private Equity z siedzibą w USA.
JMBPL to rozwijający się prywatny dostawca usług terminalowych i transportu lądowego w Indiach, prowadzący działalność obejmującą terminale kontenerowe, terminal wielofunkcyjny, składy kontenerów śródlądowych, kontenerowe stacje towarowe oraz inne działania logistyczne, takie jak oferta usług kolejowych w całych Indiach. Obecnie zatrudnia około 5 400 pracowników i obsługuje łącznie około 1,6 mln kontenerów TEU. Firma zdobyła również niedawno dodatkowe koncesje na obsługę terminali kontenerowych w Nhava Sheva i Tuticorin.
- Inwestycje w terminale i infrastrukturę są kluczowym elementem naszej strategicznej agendy, a Indie są jednym z naszych kluczowych rynków wzrostu. Nabycie znaczącego udziału w spółce J M Baxi Ports & Logistics Limited znacząco zwiększy naszą obecność w Indiach dzięki. Zawdzięczamy to zaufanemu, lokalnemu partnerowi i jest kolejnym ważnym krokiem w budowaniu naszej działalności w zakresie terminali i infrastruktury - powiedział prezes zarządu Hapag-Lloyd Rolf Habben Jansen.
Transakcja podlega zatwierdzeniu przez odpowiednie organy oraz dopełnieniu procedur. Po zatwierdzeniu umowy Hapag-Lloyd jeszcze bardziej wzmocni swoją obecność w sektorze terminali oraz przeładunków portowych. Niemiecka firma kontynuuje tym samym swoją ekspansję, w co wpisuje się niedawne nabycie chilijskiej spółki SM SAAM, Spinelli Group we Włoszech, JadeWeserPort w Wilhelmshaven, Container Terminal Altenwerder w Hamburgu, Terminal TC3 w Tangerze, a także Terminal 2 w Damietcie, który jest obecnie w budowie.
Hapag-Lloyd to niemieckie przedsiębiorstwo żeglugowe powstałe w 1847 roku jako HAPAG (niem. Hamburg-Amerikanische
Packetfahrt-Actien-Gesellschaft). Jak wskazuje tamta nazwa, zajmowało się transportami na linii Hamburg – Stany Zjednoczone. W 1970
r. przedsiębiorstwo połączyło się z innym niemieckim armatorem, Norddeutscher Lloyd, tworząc znane obecnie Hapag-Lloyd AG. Obecnie największy udział
akcji należy do szwajcarskiego holdingu Kühne, będącego spółką zarządzającej
globalną firmą logistyczną Kuehne + Nagel. Hapag-Lloyd zatrudnia obecnie ponad 13 tys. osób, a jego flota liczy 252 statki transportowe różnych rozmiarów. Obsługuje linie żeglugowe na całym świecie i znajduje się na piątym miejscu największych dostawców kontenerowych w branży morskiej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych