Niemiecki gigant transportowy, posiadający jedną z największych flot transportowych, podpisał wiążące porozumienie w sprawie nabycia 35% udziałów w indyjskim operatorze terminali J M Baxi Ports & Logistics Limited (JMBPL).
Firma Hapag-Lloyd podpisała również umowę z JMBPL i jej współpracownikami w sprawie podwyższenia kapitału, którego celem ma być zwiększenia własnych udziałów w przyszłości do 40%. Dzięki tej transakcji niemieckie przedsiębiorstwo znacznie zwiększy swoją obecność w Indiach zgodnie ze swoją strategią rozwoju zaplanowaną na rok 2023. Udziały są nabywane od Bain Capital Private Equity z siedzibą w USA.
JMBPL to rozwijający się prywatny dostawca usług terminalowych i transportu lądowego w Indiach, prowadzący działalność obejmującą terminale kontenerowe, terminal wielofunkcyjny, składy kontenerów śródlądowych, kontenerowe stacje towarowe oraz inne działania logistyczne, takie jak oferta usług kolejowych w całych Indiach. Obecnie zatrudnia około 5 400 pracowników i obsługuje łącznie około 1,6 mln kontenerów TEU. Firma zdobyła również niedawno dodatkowe koncesje na obsługę terminali kontenerowych w Nhava Sheva i Tuticorin.
- Inwestycje w terminale i infrastrukturę są kluczowym elementem naszej strategicznej agendy, a Indie są jednym z naszych kluczowych rynków wzrostu. Nabycie znaczącego udziału w spółce J M Baxi Ports & Logistics Limited znacząco zwiększy naszą obecność w Indiach dzięki. Zawdzięczamy to zaufanemu, lokalnemu partnerowi i jest kolejnym ważnym krokiem w budowaniu naszej działalności w zakresie terminali i infrastruktury - powiedział prezes zarządu Hapag-Lloyd Rolf Habben Jansen.
Transakcja podlega zatwierdzeniu przez odpowiednie organy oraz dopełnieniu procedur. Po zatwierdzeniu umowy Hapag-Lloyd jeszcze bardziej wzmocni swoją obecność w sektorze terminali oraz przeładunków portowych. Niemiecka firma kontynuuje tym samym swoją ekspansję, w co wpisuje się niedawne nabycie chilijskiej spółki SM SAAM, Spinelli Group we Włoszech, JadeWeserPort w Wilhelmshaven, Container Terminal Altenwerder w Hamburgu, Terminal TC3 w Tangerze, a także Terminal 2 w Damietcie, który jest obecnie w budowie.
Hapag-Lloyd to niemieckie przedsiębiorstwo żeglugowe powstałe w 1847 roku jako HAPAG (niem. Hamburg-Amerikanische
Packetfahrt-Actien-Gesellschaft). Jak wskazuje tamta nazwa, zajmowało się transportami na linii Hamburg – Stany Zjednoczone. W 1970
r. przedsiębiorstwo połączyło się z innym niemieckim armatorem, Norddeutscher Lloyd, tworząc znane obecnie Hapag-Lloyd AG. Obecnie największy udział
akcji należy do szwajcarskiego holdingu Kühne, będącego spółką zarządzającej
globalną firmą logistyczną Kuehne + Nagel. Hapag-Lloyd zatrudnia obecnie ponad 13 tys. osób, a jego flota liczy 252 statki transportowe różnych rozmiarów. Obsługuje linie żeglugowe na całym świecie i znajduje się na piątym miejscu największych dostawców kontenerowych w branży morskiej.
Największe takie zamówienie w historii? Qatar Energy zamawia 18 wielkich gazowców za 6 mld dolarów
Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?
Na oczach Zachodu rosyjska "flota-widmo" przewozi broń i ropę
Alarm dla portów. Potrzebna aktywizacja przemysłu Unii Europejskiej
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego