PMK
Niemieccy giganci żeglugowi Hapag-Lloyd AG i Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) ogłosiły, że będą kontynuować ścisłą współpracę w Hamburgu przez kolejne pięć lat.
Jak poinformowano, ruch ten toruje drogę dla obu firm do dokonania niezbędnych inwestycji i zwiększenia ich ogólnej konkurencyjności. Obie strony zgodziły się również zacieśnić współpracę w kwestiach związanych ze zrównoważonym rozwojem.
Duet powiedział, że istnieją plany ograniczenia emisji w porcie w Hamburgu i współpracy w celu rozszerzenia połączeń w głębi lądu.
- Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą wieloletnią, opartą na zaufaniu i intensywną współpracę. W rezultacie port w Hamburgu jest i pozostanie morskim węzłem o dużym znaczeniu dla globalnych logistyki - powiedziała Angela Titzrath, prezes Hamburger Hafen und Logistik AG.
Oczekuje się, że ogłoszenie będzie opierać się na wcześniejszych wysiłkach mających na celu poprawę jakości powietrza w porcie w Hamburgu.
Mianowicie, w 2018 roku operator terminalu HHLA i Hapag-Lloyd połączyli siły z dostawcą technologii Becker Marine Systems, aby przetestować alternatywne źródło zasilania statków podczas postojów w porcie w Hamburgu.
Strony przetestowały prototyp mobilnego generatora prądu z niektórymi gigantycznymi kontenerowcami Hapag-Lloyd o ładowności 20 000 TEU. Hapag-Lloyd bada różne rozwiązania w ramach swojej dekarbonizacji, w tym LNG i biopaliwa.
Wysiłki są zgodne z intencjami przywódców politycznych Niemiec, aby neutralizować emisję dwutlenku węgla przez port w Hamburgu. Aby tak się stało, wszystkie kontenerowce pozostające w porcie muszą obniżyć emisję CO2 do zera w perspektywie średnioterminowej.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek