Producent silników, MAN Energy Solutions, zdobył zamówienie na dostarczenie sześciu silników dla megakontenerowców Hapag-Lloyd o napędzie LNG i ładowności ponad 23 tys. TEU.
Silniki MAN B&W 11G95ME-GI Mk10.5 zostaną wybudowane w Korei i będą mogły pływać na LNG oraz konwencjonalnym paliwie. Pierwszy silnik zostanie dostarczony w maju 2022 roku. Jednostki zbuduje Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering i ma je dostarczyć do grudnia 2023 roku.
- Dzięki inwestycji w sześć bardzo dużych kontenerowców będziemy w stanie nie tylko obniżyć koszty i poprawić naszą konkurencyjność w handlu między Europą a Dalekim Wschodem, ale także zrobić znaczący krok naprzód w modernizacji naszej floty. Dodatkowo jeszcze bardziej zmniejszymy nasz wpływ na środowisko - powiedział Rolf Habben Jansen, dyrektor generalny Hapag-Lloyd.
Nowe jednostki trafią na szlaki Europa - Daleki Wschód i będą zasilane LNG, ale mają wystarczającą pojemność zbiorników, aby alternatywnie być zasilane paliwem konwencjonalnym.
- Jednostki zostaną wyposażone w technologię ME-GI, która nadal gromadzi referencje w wielu segmentach. Efektywność paliwowa silników doskonale wpisują się w strategię zrównoważonego rozwoju firmy Hapag-Lloyd - powiedział Bjarne Foldager, starszy wiceprezes i szef działu maszyn dwusuwowych w MAN Energy Solutions.
- W miarę jak zmierzamy w kierunku zerowej emisji dwutlenku węgla, ME-GI prezentuje naszą ofertę silników dwupaliwowych, które są przyszłościowe – dodał.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii