Towimor podpisał kontrakt z jedną z największych stoczni, koreańskim DSME (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering) na dostawę wyposażenia cumowniczo-kotwicznego na budowane dla Eneti statki do instalacji turbin wiatrowych.
Zamówione przez Eneti w DSME statki będą miały możliwość instalacji 20 MW turbin wiatrowych na głębokości do 65 metrów. Łącznie z wcześniejszymi projektami spółka rozszerzyła tym projektem swoje referencje na ten typ jednostek pływających do łącznie 6 sztuk.
Tym samym toruński Towimor, producent urządzeń pokładowych, rozszerzył portfel swoich zamówień w koreańskich stoczniach do ponad 40 statków na 2023 r. Urządzenia będą w większości produkowane w koreańskiej fabryce spółki.
Statki budowane w Korei dla Eneti, armatora z Monako, będą przystosowane do korzystania z alternatywnych paliw – LNG lub amoniaku. Pierwsze z jednostek mają być udostępnione w 2024 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów