Towimor podpisał kontrakt z jedną z największych stoczni, koreańskim DSME (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering) na dostawę wyposażenia cumowniczo-kotwicznego na budowane dla Eneti statki do instalacji turbin wiatrowych.
Zamówione przez Eneti w DSME statki będą miały możliwość instalacji 20 MW turbin wiatrowych na głębokości do 65 metrów. Łącznie z wcześniejszymi projektami spółka rozszerzyła tym projektem swoje referencje na ten typ jednostek pływających do łącznie 6 sztuk.
Tym samym toruński Towimor, producent urządzeń pokładowych, rozszerzył portfel swoich zamówień w koreańskich stoczniach do ponad 40 statków na 2023 r. Urządzenia będą w większości produkowane w koreańskiej fabryce spółki.
Statki budowane w Korei dla Eneti, armatora z Monako, będą przystosowane do korzystania z alternatywnych paliw – LNG lub amoniaku. Pierwsze z jednostek mają być udostępnione w 2024 roku.
Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST
Indyjska branża okrętowa nie zwalnia tempa i woduje pierwszą fregatę
Mapa historycznej Stoczni Gdańskiej
Fincantieri podpisuje z Carnival Corporation umowę na trzy wielkie statki wycieczkowe
„Freedom & Solidarity” w Gdyni, w stoczni CRIST
Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do szczytów z 2022 r.