Międzynarodowa firma zaprezentowała projekt 32-metrowego załogowego statku transferowego z napędem hybrydowym. Projektując go zwróciła uwagę na zapotrzebowanie przemysłu na niższą emisję CO2, pojemność i przedłużone operacje na rynku offshore.
Według przedsiębiorstwa, przy tych rozmiarach statek będzie posiadał większą powierzchnię pokładu ładunkowego i zwiększoną ładowności. Umożliwi to istotniejszą rolę podczas kolejnych faz budowy farm wiatrowych, w tym możliwości przewożenia znacznej ilości wyposażenia w ramach wsparcia dla większych statków przeznaczonych do budowy i konserwacji infrastruktury offshore. W projekcie zastosowano system Active Fender własnej produkcji, którego istotną cechą jest większa zdolność wykonywania zadań transportowych na szerszym akwenie morskim, a także bezpieczeństwo transportu wyposażenia farm wiatrowych w trudnych warunkach morskich, zmniejszając szanse na uszkodzenie statku. Ponadto wyposażenie statku ma zapewnić komfort załogi i grup budowlano-inżynieryjnych, celem usprawnienia ich pracy. Sterówka została zaprojektowana tak, aby jak najlepszą widoczność. Z kolei nadbudówka jest zamontowana w sposób znacząco redukujący hałas i wibracje
- BMT współpracuje z wieloma wiodącymi w branży stoczniami na całym świecie, skrupulatnie opracowując każdy element projektu. Nasz zespół jest pionierem na rynku CTV z ponad 60 statkami, będącymi obecnie w eksploatacji w Azji, Europie i USA. Obecnym projektem przesuwamy granicę, oferując znaczący krok w kierunku osiągnięcia zeroemisyjności – zaznaczył główny architekt okrętowy BMT Jonathan Cotgreave.
BMT jest firmą konsultingową w zakresie projektowania, inżynierii, nauki i zarządzania ryzykiem. Realizuje projekty cywilne, a także wojskowe, korzystając z wiedzy ponad 1500 specjalistów, wykonując zlecenia zlokalizowane w Europie, Azji i Pacyfiku, Australii i obu Amerykach. Ma siedziby w ośmiu państwach.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek