Międzynarodowa firma zaprezentowała projekt 32-metrowego załogowego statku transferowego z napędem hybrydowym. Projektując go zwróciła uwagę na zapotrzebowanie przemysłu na niższą emisję CO2, pojemność i przedłużone operacje na rynku offshore.
Według przedsiębiorstwa, przy tych rozmiarach statek będzie posiadał większą powierzchnię pokładu ładunkowego i zwiększoną ładowności. Umożliwi to istotniejszą rolę podczas kolejnych faz budowy farm wiatrowych, w tym możliwości przewożenia znacznej ilości wyposażenia w ramach wsparcia dla większych statków przeznaczonych do budowy i konserwacji infrastruktury offshore. W projekcie zastosowano system Active Fender własnej produkcji, którego istotną cechą jest większa zdolność wykonywania zadań transportowych na szerszym akwenie morskim, a także bezpieczeństwo transportu wyposażenia farm wiatrowych w trudnych warunkach morskich, zmniejszając szanse na uszkodzenie statku. Ponadto wyposażenie statku ma zapewnić komfort załogi i grup budowlano-inżynieryjnych, celem usprawnienia ich pracy. Sterówka została zaprojektowana tak, aby jak najlepszą widoczność. Z kolei nadbudówka jest zamontowana w sposób znacząco redukujący hałas i wibracje
- BMT współpracuje z wieloma wiodącymi w branży stoczniami na całym świecie, skrupulatnie opracowując każdy element projektu. Nasz zespół jest pionierem na rynku CTV z ponad 60 statkami, będącymi obecnie w eksploatacji w Azji, Europie i USA. Obecnym projektem przesuwamy granicę, oferując znaczący krok w kierunku osiągnięcia zeroemisyjności – zaznaczył główny architekt okrętowy BMT Jonathan Cotgreave.
BMT jest firmą konsultingową w zakresie projektowania, inżynierii, nauki i zarządzania ryzykiem. Realizuje projekty cywilne, a także wojskowe, korzystając z wiedzy ponad 1500 specjalistów, wykonując zlecenia zlokalizowane w Europie, Azji i Pacyfiku, Australii i obu Amerykach. Ma siedziby w ośmiu państwach.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza