Norweska firma z siedzibą w Oslo i jej partnerzy zawarli umowę na budowę specjalistycznej jednostki do układania podwodnych kabli, wyposażony w system podwójnego paliwa na metanol i pakiet akumulatorów.
Statek zostanie zbudowany przez stocznię Sefine w Turcji, natomiast za sam projekt odpowiada NSK Ship Design wraz z zespołem inżynierów Ceconu. Ma przynieść znaczną redukcję emisji szkodliwych substancji w porównaniu z podobnymi jednostkami.
Według firmy, jednym z głównych celów projektowych było opracowanie nowoczesnego, przyjaznego dla środowiska statku służącego do kładzenia kabli, który nie będzie jednocześnie powodował potrzeby kompromisów w zakresie pojemności statku w związku z zachowaniem jego zeroemisyjności. Będzie on mógł wykonywać usługi związane z morską energią wiatrową, jak również lekkie prace budowlane.
Statek do układania kabli zostanie zaopatrzony w podwójny system paliwowy na metanol, a także pakiet akumulatorów do hybrydowego przechowywania energii. Zakończenie całego przedsięwzięcia jest planowane na pierwszy kwartał 2025 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii