Norweska firma z siedzibą w Oslo i jej partnerzy zawarli umowę na budowę specjalistycznej jednostki do układania podwodnych kabli, wyposażony w system podwójnego paliwa na metanol i pakiet akumulatorów.
Statek zostanie zbudowany przez stocznię Sefine w Turcji, natomiast za sam projekt odpowiada NSK Ship Design wraz z zespołem inżynierów Ceconu. Ma przynieść znaczną redukcję emisji szkodliwych substancji w porównaniu z podobnymi jednostkami.
Według firmy, jednym z głównych celów projektowych było opracowanie nowoczesnego, przyjaznego dla środowiska statku służącego do kładzenia kabli, który nie będzie jednocześnie powodował potrzeby kompromisów w zakresie pojemności statku w związku z zachowaniem jego zeroemisyjności. Będzie on mógł wykonywać usługi związane z morską energią wiatrową, jak również lekkie prace budowlane.
Statek do układania kabli zostanie zaopatrzony w podwójny system paliwowy na metanol, a także pakiet akumulatorów do hybrydowego przechowywania energii. Zakończenie całego przedsięwzięcia jest planowane na pierwszy kwartał 2025 roku.
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią