Norweska firma z siedzibą w Oslo i jej partnerzy zawarli umowę na budowę specjalistycznej jednostki do układania podwodnych kabli, wyposażony w system podwójnego paliwa na metanol i pakiet akumulatorów.
Statek zostanie zbudowany przez stocznię Sefine w Turcji, natomiast za sam projekt odpowiada NSK Ship Design wraz z zespołem inżynierów Ceconu. Ma przynieść znaczną redukcję emisji szkodliwych substancji w porównaniu z podobnymi jednostkami.
Według firmy, jednym z głównych celów projektowych było opracowanie nowoczesnego, przyjaznego dla środowiska statku służącego do kładzenia kabli, który nie będzie jednocześnie powodował potrzeby kompromisów w zakresie pojemności statku w związku z zachowaniem jego zeroemisyjności. Będzie on mógł wykonywać usługi związane z morską energią wiatrową, jak również lekkie prace budowlane.
Statek do układania kabli zostanie zaopatrzony w podwójny system paliwowy na metanol, a także pakiet akumulatorów do hybrydowego przechowywania energii. Zakończenie całego przedsięwzięcia jest planowane na pierwszy kwartał 2025 roku.
Europa importuje rekordowe wolumeny norweskiego gazu
Żeglarskie atrakcje do wylicytowania na rzecz WOŚP
Promocja żeglarstwa wśród środowisk polonijnych - list intencyjny
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Podatki marynarskie: rozliczenie ulgi abolicyjnej a przedawnienie zobowiązań podatkowych
Zasady kwalifikacji żeglarzy do igrzysk olimpijskich Paryż 2024