Royal Caribbean podpisało rekordową, 50-letnią umowę z „rejsową stolicą świata” - hrabstwem
Miami-Dade. Warunki porozumienia są korzystne zarówno dla hrabstwa, jak i dla firmy wycieczkowej, która od ponad półwiecza ma port macierzysty w Miami.
W tym tygodniu komisarze Miami-Dade zatwierdzili nową umowę deweloperską i dzierżawy pomiędzy Royal Caribbean a Portem Miami. To jedna z największych transakcji w historii tego portu wycieczkowego. Szacuje się, że przyniesie hrabstwu 2,8 miliarda dolarów przychodów w ciągu najbliższych 50 lat.
W ramach nowo ratyfikowanej umowy przewidziano budowę Terminalu G, który ma być przeznaczony do wyłącznego użytku marek Royal Caribbean Group – Royal Caribbean International, Celebrity Cruises i Silversea Cruises.
Kontrakt zastąpił poprzednią umowę między armatorem rejsowym a hrabstwem, która miała wygasnąć w 2033 r. Zawarto w nim również postanowienia dotyczące przyszłego wykorzystania terminalu Berth 10, który ma zostać ukończony w 2028 r. i być współdzielony z MSC Cruises.
Umowa obejmuje także odnowienie zgody na przebudowę globalnej siedziby Royal Caribbean w Miami. Realizacja poprzednio zawartego porozumienia w tej sprawie została wstrzymana w maju 2020 r. z powodu pandemii, kiedy firma zdążyła już zainwestować w modernizację obiektu 70 mln USD. Nowe ustalenia dotyczą zwłaszcza przedłużenia terminu realizacji projektu i przeniesienia pozostałego obciążenia finansowego związanego z jego realizacją na hrabstwo Miami-Dade. Ponadto dzierżawa przez Royal Caribbean odnowionej globalnej siedziby zostaje przedłużona o kolejne 50 lat, do 2072 roku.
Wykonanie umowy ma przyczynić się do utworzenia 12 tys. stałych miejsc pracy dla personelu, w tym dodatkowych 1000 stanowisk w samym Royal Caribbean, podwajając tym samym liczbę obecnie zatrudnionych przez armatora w Miami. Royal Caribbean przewiduje także zatrudnienie ok. 10 tys. pracowników do części konstrukcyjnej projektu.
Miami-Dade zapłaci za ukończenie siedziby Royal Caribbean, a także pokryje początkowe koszty budowy Terminalu G. W zamian Royal Caribbean zobowiązało się do minimalnej rocznej gwarancji ruchu pasażerskiego. Szacuje się, że roczna liczba pasażerów wzrośnie z 600 tys. podczas budowy Terminalu G do 1,5 mln po ukończeniu przedsięwzięcia, co ma nastąpić w 2027 roku.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych