Szwedzka firma żeglugowa rozwija się w kierunku zeroemisyjnego transportu morskiego, składając zamówienie na dwa plus dwa nowe zbiornikowce hybrydowe przystosowane do wspomagania się wiatrem i metanolem.
Jednostki są opracowywane na podstawie doświadczeń z budowy wcześniejszych sześciu statków serii Avic z dodatkowymi, innowacyjnymi ulepszeniami w celu zmniejszenia wpływu na środowisko. Będą dostarczane poczynając od wiosny 2025 roku. Za projekt odpowiada norweska firma technologiczna Kongsberg.
- Z tymi statkami gotowymi do obsługi metanolu i wspomagania wiatrem, robimy duży krok naprzód w naszej podróży jako prekursor w efektywnej ekologicznie i bezpiecznej żegludze - powiedział starszy doradca ds. zarządzania Terntank Tryggve Möller.
Firma liczy na to, że instalacja systemów napędowych wspomaganych wiatrem zalicza się do najbardziej obiecujących metod przyczyniających się do zmniejszenia rzeczywistego zużycia paliwa przez żeglugę, w ten sposób ograniczając emisję CO2. Już teraz Terntank chwali się, że udało mu się zredukować ją o blisko 40%. Jest przy tym entuzjastą wielkiego powrotu ożaglowania na dużych statkach transportowych. Wraz z silnikami zasilanymi metanolem nowe jednostki będą również wyposażone w hybrydowy system baterii i opcję zasilania z lądu.
Oczekuje się, że wydajna konstrukcja pozwoli osiągnąć poziom niskiej emisji uwzględniony w Projekcie Wskaźnika Efektywności Energetycznej (Energy Efficiency Design Index, EEDI) w przedziale 16-40%.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów