• <
nauta_2024

Prysmian Group składa zamówienie na nową jednostkę do kładzenia kabli podwodnych

rk

24.11.2022 10:01 Źródło: Prysmian
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Prysmian Group składa zamówienie na nową jednostkę do kładzenia kabli podwodnych

Partnerzy portalu

Prysmian Group składa zamówienie na nową jednostkę do kładzenia kabli podwodnych - GospodarkaMorska.pl
Prysmian

Włoska firma zajmująca się okablowaniem morskim inwestuje blisko 200 mln euro w nowy statek i dostosowanie jego sprzętu kablowego o wartości około 40 mln euro. Będzie też wyposażony w pakiet akumulatorów o łącznej mocy 3 MW.

Blisko 170-metrowy statek zostanie zbudowany przez stocznię VARD Group, spółkę zależną od włoskiego koncernu Fincantieri Group. Firma zbudowała również poprzedni statek roboczy, nazwany Leonardo da Vinci, który został dostarczony w zeszłym roku i niedługo rozpocznie prace. Oczekuje się, że kolejny statek będzie w pełni gotowy do eksploatacji w pierwszym kwartale 2025 roku, wzmacniając możliwości realizacji projektów przez Prysmian poprzez skrócenie czasu realizacji przedsięwzięć, obniżenie kosztów, a także trwałość efektów wykonywanych prac.


- Złożoność takiego statku w pełni pokazuje zdolność Fincantieri do zapewnienia swoim klientom zaawansowanych technologicznie rozwiązań, dążenia do ciągłej innowacji i zaangażowania w zrównoważony rozwój. Wysoce wymagający kontekst, w którym statek będzie działał, zarówno pod względem środowiska, jak i wymagań hi-tech, wzmocni systemy pokładowe najnowszej generacji. Jesteśmy zatem szczególnie zadowoleni, że po raz kolejny możemy służyć firmie Prysmian, realizując udany projekt w sektorze okablowania, wspierając jednocześnie transformację energetyczną, która będzie przyciągać kolejne inwestycje w najbliższej przyszłości – podkreślił Pierroberto Folgiero, prezes Fincantieri

- Nowy statek będzie zdecydowanie mocną podporą w zakresie rozwoju możliwości instalacyjnych firmy oraz wspierania naszej pozycji lidera na rynkach połączeń międzysystemowych i morskich farm wiatrowych, przy jednoczesnym zapewnieniu terminowej dostawy i realizacji. Ten nowy statek będzie wyrazistym wsparciem dla naszej istniejącej floty do układania kabli, wspierając długoterminowy wzrost firmy w naszej stale rozwijającej się branży - powiedział odpowiedzialny za EVP Project BU w Grupie Prysmian Hakan Ozmen.


Zdaniem obu firm kolejny statek będzie zarówno przyjazny wobec środowiska, jak i wydajny w swojej pracy. Ma charakteryzować się dużą prędkością nawigacyjną, dzięki czemu sam proces układania kabli ma być szybszy, umożliwiając tym samym ogólny spadek emisji CO2 i zmniejszenie zużycia paliwa o około 40% w porównaniu z tradycyjnym statkiem do układania kabli. Ponadto oczekuje się, że wyposażenie nowej jednostki w ekologiczne silniki zmniejszą emisję tlenku azotu (NOX) nawet o 85%. Będzie też wyposażony w podobny sprzęt do układania kabli, taki jak linia do układania z zwijaczem kabli przystosowanym do instalacji na wodach o głębokości do 3000 metrów, linia z silnikami kablowymi o zwiększonej elastyczności operacyjnej, a także dwa bębny kablowe o nośności 7000 i 10 000 ton, które zapewniają zdolność załadunku kabli. Statek będzie wyposażony w najnowocześniejsze systemy pozycjonowania i nawigacji morskiej DP3, a maksymalna prędkość tranzytowa będzie przekraczać 16 węzłów.


- Rozwój bardziej wydajnej i zrównoważonej infrastruktury sieci energetycznych jest kluczowy dla umożliwienia transformacji energetycznej, a kable podmorskie są jej niezbędnym elementem. Jako globalny lider jesteśmy w pełni zaangażowani w innowacje technologiczne i cieszymy się, że możemy współpracować ze światowymi liderami w budowie statków, takimi jak Fincantieri i Vard, aby poprawić również nasze możliwości instalacyjne - stwierdził prezes Prysmian Group Valerio Battista

Po osiągnięciu gotowości operacyjnej nowa jednostka będzie dedykowana do realizacji projektu Coastal Virginia Offshore Wind (CVOW) w USA, Neuconnect Energy Link oraz systemów kablowych przyłączeniowych do morskich sieci wiatrowych Dolwin4 i Borwin4 w Niemczech.

Flota Prysmian składa się obecnie z pięciu kablowców, w tym 35-letni Giulio Verne, wykorzystywany głównie do instalacji kabli eksportowych morskich farm wiatrowych Cable Enterprise, barkę do instalacji kabli na płytkich wodach Ulisse, małą barkę przeznaczoną do operacji w bardzo płytkich wodach i strefach międzypływowych Barbarossa, oraz statek okablowania Leonardo da Vinci, przejęty w 2021 roku i wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.