Lhyfe i port Nantes Saint-Nazaire zawarły umowę o partnerstwie w celu określenia, zgłębienia i oceny warunków ustanowienia łańcucha dostaw związanego z produkcją wodoru na francuskich obszarach morskich.
Współpraca ta ma na celu zidentyfikowanie obszarów i obiektów portowych, które mogą pomieścić prototypy badawczo-rozwojowe (R&D) i mogą być wykorzystane do testowania innowacyjnych rozwiązań.
Partnerzy zapowiedzieli, że skupią się na określeniu wymogów przemysłowych związanych z budową urządzeń, które będą wykorzystywane do masowej produkcji wodoru na morzu, oraz na infrastrukturze portowej niezbędnej do produkcji, uruchomienia i integracji tych urządzeń.
Obie strony będą również wspólnie pracować nad sposobem dostarczania na ląd odnawialnego wodoru produkowanego na morzu, aby określić niezbędne wymogi przemysłowe i logistyczne dotyczące odbioru i wtłaczania gazu do sieci.
Pod koniec września w basenie dokowym Saint-Nazaire firma Lhyfe rozpoczęła projekt Sealhyfe mający na celu dostarczenie pierwszego na świecie prototypu urządzenia do produkcji wodoru z morskich farm wiatrowych, który będzie miał moc 1 MW i będzie połączony z pływającą turbiną wiatrową.
Elektrolizer został zainstalowany na platformie pływającej GEPS Techno i będzie podłączony do różnych morskich źródeł energii dostępnych na placu testowym, w tym do pływającej turbiny wiatrowej Floatgen.
Firma rozważa koncepcję opracowania i eksploatacji morskich platform do produkcji wodoru ze źródeł odnawialnych na istniejących konstrukcjach stałych lub na pływających fundamentach.
Lhyfe niedawno przedstawiła plany budowy wielkoskalowego zakładu produkcji wodoru w klastrze chemicznym Delfzijl w prowincji Groningen w Holandii, który będzie wykorzystywał energię z MFW do elektrolizy.
Źródło: offshore-energy.biz
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej