• <
nauta_2024

Katar zrealizuje zamówienia na konwencjonalne tankowce LNG, osiągając liczbę 104 jednostek

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Katar zrealizuje zamówienia na konwencjonalne tankowce LNG, osiągając liczbę 104 jednostek

Partnerzy portalu

Fot. QatarEnergy

QatarEnergy podpisało długoterminowe umowy czarteru czasowego (TCP) z czterema międzynarodowymi armatorami na eksploatację 19 nowych, ultranowoczesnych, konwencjonalnych statków LNG jako część drugiego przetargu armatorów w ramach historycznego programu rozbudowy floty LNG QatarEnergy.

Umowy przewidują eksploatację sześciu statków przez CMES LNG Carrier Investment Inc., sześciu przez Shandong Marine Energy (Singapore) Pte Ltd. oraz trzech przez MISC Berhad; wszystkie są budowane w stoczni Samsung Heavy Industries w Korei Południowej. Pozostałe cztery statki będą eksploatowane przez spółkę joint venture Kawasaki Kisen Kaisha Ltd. (K-Line) i Hyundai Glovis Co. Ltd. oraz są budowane w stoczni Hanwha Ocean (dawniej Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering) również w Korei Południowej.

Jego Ekscelencja Pan Saad Sherida Al-Kaabi, Minister Stanu ds. Energii, Prezes i Dyrektor Generalny QatarEnergy, podpisał cztery osobne zestawy umów z Panem Wang Yongxinem, Prezesem i Dyrektorem Generalnym CMES LNG Carrier Investment; Panem Li Maozhongiem, Przewodniczącym Shandong Marine Energy; Panem Satoshi Kanamorim, Zarządzającym Dyrektorem K Line oraz Panem Jungsukiem Kimem, Wiceprezesem Hyundai Glovis; oraz Kapitanem Rajalingamem Subramaniamem, Prezesem i Dyrektorem Generalnym MISC Berhad. Umowy zostały podpisane podczas specjalnej ceremonii w siedzibie QatarEnergy w Doha, w obecności wysokich kierowniczych pracowników z QatarEnergy, QatarEnergy LNG oraz czterech armatorów.

Komentując tę okazję, Jego Ekscelencja Pan Saad Sherida Al-Kaabi powiedział: „Podpisanie dzisiejszych umów stanowi znaczący kamień milowy w programie rozbudowy floty LNG QatarEnergy, ponieważ oznacza zakończenie części programu dotyczącej statków konwencjonalnych, co przynosi łącznie liczbę podpisanych TCP dla 104 jednostek, ogromne przedsięwzięcie, które jest największym programem budowy i dzierżawy statków w historii tej branży. Statki te będą wspierać naszą rosnącą zdolność produkcyjną LNG z pola North Field na Katarze i Golden Pass w USA, jednocześnie spełniając nasze długoterminowe wymagania dotyczące wymiany floty. Staranne proces selekcji armatorów był wynikiem szczegółowego i rygorystycznego globalnego przetargu, co świadczy o zaangażowaniu QatarEnergy w rozwój swojej floty nowoczesnych tankowców LNG we współpracy z armatorami światowej klasy i w otwarty i przejrzysty sposób.”

Od 2022 roku QatarEnergy podpisało szereg umów TCP na długoterminowy czarter i eksploatację 104 konwencjonalnych jednostek LNG w ramach swojego historycznego programu rozbudowy floty LNG. Inicjatywa ta będzie wspierać rosnącą zdolność produkcyjną LNG QatarEnergy z projektów rozbudowy pola North Field LNG i eksportu LNG Golden Pass, jak również spełni wymagania długoterminowej wymiany floty.

Spośród 104 jednostek 43 będzie wynajętych przez spółkę zależną QatarEnergy Trading, co czyni to największym jednorazowym programem nabycia statków przez jedną jednostkę w historii branży LNG i umieszcza QatarEnergy i tym samym QatarEnergy Trading na czele drogi do zostania wiodącym globalnym handlowcem LNG.

19 konwencjonalnych jednostek LNG, będących częścią dzisiejszych umów, mają pojemność 174 000 metrów sześciennych każda i zostaną wyposażone w najnowsze technologie przewozu LNG, stanowiąc kontynuację dążeń QatarEnergy do osiągnięcia optymalnej efektywności paliwowej i redukcji emisji dwutlenku węgla.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.