Tankowiec LNG Maran Gas Alexandria dostarczył pierwszy ładunek skroplonego gazu do terminalu LNG na Rugii, w niemieckim Mukran. Statek, załadowany skroplonym gazem ziemnym (LNG) z Norwegii, jest kluczowym elementem w procesie weryfikacji gotowości terminalu do obsługi dostaw LNG. Niemiecki terminal może być konkurencją dla polskiego gazoportu w Świnoujściu.
Operator terminalu, Deutsche Regas, podkreślił, że wizyta tankowca ma na celu dokładne przetestowanie procedur dostaw i załadunku w ramach eksploatacji próbnej terminalu.
W nadchodzących dniach spodziewane jest pełne uruchomienie wszystkich niezbędnych jednostek potrzebnych do procesów załadunku.
Pod koniec lutego w Mukran przeprowadzono testy systemów lądowych i okrętowych terminalu, co potwierdzają dostępne publicznie dane sieciowe. Testy te były kluczowym etapem w kierunku pełnej operacyjności terminalu, umożliwiając przepływ gazu na kontynent.
Terminal LNG na Rugii to statek przystosowany do regazyfikacji LNG (FSRU). Ma zdolność regazyfikacji do 7,5 miliarda metrów sześciennych gazu rocznie. Projekt obejmuje także gazociąg Ostsee Anbindungsleitung, który łączy terminal z niemiecką siecią gazową w Lubminie. Terminal będzie miał dwie jednostki FSRU, zwiększając przepustowość do 13,5 miliarda metrów sześciennych rocznie. Deutsche ReGas uruchomił również prywatny terminal LNG w Lubminie w styczniu ubiegłego roku.
Fot. Depositphotos
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął