PMK
Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) zdobyła kontrakt na budowę sześciu kontenerowców. Zamówienie warte 711 mln dolarów złożył nieujawniony armator z Afryki.
Jednostki mają zostać dostarczone w październiku 2022 roku. To już 39 statek w portfelu zamówień DSME. Składają się na niego 10 zbiornikowców LNG, 10 tankowców ropy, 11 kontenerowców, 2 gazowców LPG, pięciu okrętów podwodnych i jednej jednostsce offshore.
Zamówienia te mają łączną wartość 6,18 mld USD, co stanowi 73,8% celu wartego 8,37 mld USD dla koreańskiego przemysłu stoczniowego na ten rok.
Niedawno DSME dostarczyło pierwszy w swojej historii gazowiec LNG z systemem smarowania powietrzem (ALS).
Jednostka o pojemności 173 tys. m3 została przekazana greckiemu armatorowi Maran Gas Maritime. Firma zamówiła w DSME całą flotę gazowców LNG. Według stoczni jednostka wyposażona w ALS będzie oszczędzać o 5 procent więcej paliwa w porównaniu do obecnych gazowców.
Jak wyjaśniono, układ smarowania powietrzem jest jedną z energooszczędnych technologii, która rozprowadza pęcherzyki powietrza na dnie statku, tworząc stałą warstwę powietrza między kadłubem i wodą morską, poprawiając w ten sposób wydajność paliwa poprzez zmniejszenie oporu tarcia podczas pracy.
DSME powiedział, że przy średnim okresie eksploatacji statku wynoszącym 20 lat system może obniżyć koszty paliwa o około 1 rok i 6 miesięcy.
Po raz pierwszy technologia została zastosowana w nowo zbudowanym LNG. Co więcej, budowniczy statków zamierza użyć systemu na pokładzie innych typów statków, takich jak LPG, średnie i bardzo duże tankowce.
Koniec testów zakładowych systemu, który znajdzie się na niszczycielu min ORP Jaskółka
Wodowanie Emilio Branchi. To dziesiąta fregata serii FREMM dla Marynarki Wojennej Włoch
Fincantieri zbuduje dla USA sześć fregat typu Constellation
Dar Młodzieży utknął na płyciźnie niedaleko gdyńskiego portu
PGZ Stocznia Wojenna podpisała list intencyjny z Creeyacht
CMB.TECH i Damen podpisały umowę na cztery holowniki napędzane wodorem