Południowokoreański gigant stoczniowy Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) potwierdził, że prawdopodobnie stał się obiektem cyberataku.
W opublikowanym 31 października komunikacie DSME wspomina o prowadzonym dochodzeniu, które ma rozstrzygnąć, czy doszło do naruszeń systemów komputerowych przedsiębiorstwa. Jednocześnie spółka dodała, że była to druga próba zhakowania jej systemów w ciągu ostatniego roku. Firma podała ponadto, że hakerzy nie pozyskali żadnych danych dotyczących obronności.
Pracownicy DSME uświadomili sobie możliwość ataku i zgłosili ten fakt na policję 25 października. Południowokoreańskie media podają, że od kilku dni docierały do nich plotki dotyczące potencjalnego cyberataku na nieznaną firmę. O tym, że firmą tą jest DSME, dziennikarze dowiedzieli się od anonimowego źródła w rządzie.
DSME miało także problemy z cyberbezpieczeństwem w czerwcu. Wtedy również zaalarmowana została południowokoreańska policja. Media spekulowały, że hakerzy poszukiwali informacji na temat prowadzonych przez stocznię badań nad nuklearnym napędem dla okrętów podwodnych. W sierpniu DSME oddało pierwszą łódź podwodną, posiadającą możliwość wystrzeliwania pocisków balistycznych. Stocznia jest jednym z podstawowych dostawców dla południowokoreańskiej marynarki wojennej i systemów obronnych.
Po czerwcowym ataku władze DSME zapowiedziały wprowadzenie udoskonaleń w wewnętrznym systemie bezpieczeństwa cyfrowego.
Koreańskie media podają, że poza dwoma oficjalnie potwierdzonymi tegorocznymi atakami, DSME było także obiektem trzeciego, o którym spółka nie poinformowała publicznie. Nie wiadomo, czy hakerzy pozyskali jakiekolwiek delikatne lub utajnione informacje. Jednakże stocznia ma od lat złą sławę w kwestii wycieków informacji – jeszcze w 2016 roku w wyniku ataku, o który podejrzewana jest Korea Północna, hakerzy pozyskali około 40 tys. dokumentów i 60 projektów. Były to prawdopodobnie dane powiązane z programem budowy okrętów podwodnych, ale także tajne informacje dotyczące niszczycieli klasy Aegis.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów