Miniony tydzień był bardzo owocny dla stoczniowców, ponieważ armatorzy chętniej kontraktowali nowe jednostki – podaje portal hellenicshippingnews.com.
W swoim najnowszym raporcie tygodniowym makler statków Allied Shipbroking powiedział, że był to „bardzo imponujący tydzień dla rynku stoczniowego, biorąc pod uwagę mnóstwo nowych zamówień, które wychodzą na jaw. W sektorze suchych ładunków masowych, pomimo kontynuacji spadków wielu stawek frachtu spot, sprawy zmierzały w przeciwnym kierunku pod względem nowych zamówień, z dużą liczbą zamówionych jednostek Capesize, umieszczanych w chińskich stoczniach. Co więcej, byliśmy świadkami silnego popytu na statki Kamsarmax. W sektorze tankowców złożono ogromne nowe zamówienia na jednostki VLCC.
Armator tankowców Latsco złożył zamówienie na 2 jednostki VLCC o nośności 300 000 dwt u Daewoo. Jednostki mają być dostarczone w drugiej połowie 2022 r. Ich cena wyniosła około 89,3 mln USD. Ponadto Promag i Stena skorzystały z jednej ze swoich opcji w GSI Nansha na tankowiec MR 49 000 dwt. Jego cena wyniosła 46,5 mln USD. W segmencie kontenerowców Daewoo otrzymało zamówienie od Zodiac Maritime na 6 kontenerowców 15 000 teu z dostawami w okresie od 2022 do początku 2023 roku. Spółka joint venture pomiędzy dwiema japońskimi firmami Nissen Kaiun i Mitsui i współpracująca z firmą Lepta Shipping zamówiła 1 + 2 opcjonalne masowce Capesize w Jiangsu New Yangzijiang. Statki mają zostać dostarczone pod koniec 2022 roku.
Na rynku nastąpiło lekkie spowolnienie aktywności, odnotowane w ciągu ostatniego tygodnia, pomimo sporej liczby nowych transakcji. Nie było to żadnym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że wysokie poziomy nowych transakcji odnotowane w ciągu ostatnich kilku tygodni nie są odpowiednio poparte obecnym stanem i ogólnymi nastrojami na rynku.
Na rynku tankowców odnotowano również niewielki spadek liczby zamówień, jeżeli weźmiemy pod uwagę całkowitą objętość. Zwłaszcza w tym konkretnym sektorze okresowe wahania wydają się raczej logiczne, biorąc pod uwagę spadające dochody frachtu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española