PMK
Katarski minister energetyki ujawnił plany swojego kraju zakupu 60 nowych gazowców LNG. Większość z nich ma powstać w południowokoreańskich stoczniach.
Saad Sherida Al-Kaabi, katarski minister energetyki, który piastuje także stanowisko prezesa Qatar Petroleum, powiedział, że liczy na kooperację ze strony doświadczonych południowokoreańskich stoczni w zrealizowaniu tego ambitnego planu. Nie ujawniono, ile miałaby kosztować budowa tych jednostek.
Przedstawiciele koreańskiej Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co również zapewnili, że większość kontraktów trafi do trzech czołowych stoczni z Korei Południowej.
Katar planuje zarobić 40 mln dolarów na eksporcie skroplonego gazu ziemnego po wykonaniu rozbudowie infrastruktury do wydobycia tego surowca. Projekt ma zakończyć się w 2024 roku.
Wzrost przychodów ze sprzedaży gazu LNG ma dać rządowi dodatkowe 44 mld dolarów w 2024 roku. Większość z tych funduszy trafi do Qatar Investment Authority, katarskiego funduszu majątkowego.
Największy na świecie producent LNG chce zwiększyć swoją produkcję, ponieważ konkurujące dostawy z Australii i USA również wejdą na rynek w ciągu następnej dekady. Państwowy Qatar Petroleum zbuduje cztery nowe instalacje skraplania do 2025 roku, w porównaniu z poprzednio ogłoszonymi trzema – powiedział Saad Sherida Al Kaabi.
Katarski potencjał LNG wzrośnie do 110 milionów ton LNG rocznie z 77 milionów obecnie. W zeszłym roku w kraju ogłoszono plany zwiększenia produkcji do 100 milionów ton w ciągu siedmiu lat.
Decyzja o dalszym zwiększeniu produkcji była napędzana rosnącym popytem na gaz i dobrymi wynikami finansowymi- powiedział Al Kaabi. Całkowite wydobycie ropy i gazu w Katarze osiągnie równowartość 6,2 miliona baryłek dziennie, gdy ekspansja zostanie zakończona, co oznacza wzrost z poziomu 4,8 miliona.
Nawet jeśli firma podejmie ostateczną decyzję inwestycyjną w przyszłym roku, "będzie to bardzo trudne, aby wszystkie planowane zdolności produkcyjne były dostępne w ciągu pięciu lub sześciu lat" - powiedziała Maggie Kuang, analityk z Bloomberg NEF. - Wzrośnie konkurencja w zakresie dostępu do pracowników i sprzętu na całym świecie, a mniejsze zakłady planowane w USA będą prawdopodobnie szybciej budowane niż wielkie projekty w Katarze – dodała.
- Z drugiej strony obniżony poziom obecnych inwestycji w ropę i gaz sprawia, że jest to dobry czas na rozwój, ponieważ koszty są niskie – przekonuje Giles Farrer, dyrektor ds. badań w zakresie globalnego zaopatrzenia w gaz i LNG w firmie Wood Mackenzie Ltd..
- Katar mógł prawdopodobnie dodać dodatkowy pociąg bez znaczących dodatków" do wydatków kapitałowych, powiedział Farrer. Co więcej, "jeden z głównych konkurentów Kataru na rzecz rozwoju nowych dostaw - USA LNG - jest obecnie zaangażowany w wojnę celną z Chinami, największym na świecie rynkiem wzrostu LNG. Katar widziałby to jako szansę. "
Al Kaabi nie ujawnił, ile Qatar Petroleum wyda na rozbudowę. Powiedział, że krajowe projekty LNG mają najniższe koszty na świecie. Firma Sanford C Bernstein Ltd. oszacowała, że dodatkowe 23 miliony ton produkcji do 100 milionów ton może kosztować około 27,6 miliarda dolarów.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth