Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC) złożyła zamówienie na trzy bardzo duże tankowce (VLCC) w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Kontrakt jest warty 260 mln dolarów.
Wszystkie statki będą spełniały wymagania wskaźnika efektywności energetycznej EEDI 2. Umowa zawiera opcję budowy kolejnych trzech jednostek. Tankowce zostaną dostarczone w pierwszym kwartale 2023 roku.
DSME mają pływać na paliwie niskosiarkowym, zamiast być wyposażone w skrubery. Dzięki temu zmieszczą się w limicie siarkowym IMO 2020. Możliwe też, że jednostki będą wyposażone w silniki dual-fuel umożliwiające pływanie na LNG.
Jeżeli ADNOC zdecyduje się na drugą opcję, budowane statki staną się pierwszymi tankowcami VLCC na świecie wyposażonymi w wysokociśnieniowy silnik dual-fuel (ME-GI) i zbiornik paliwa wykonany ze stali manganowej.
DSME otrzymało zamówienia na 21 statków w tym roku, w tym na 9 gazowców LNG, 4 kontenerowce, 2 wahadłowe tankowce, 5 VLLC i jeden VLCC.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza