Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC) złożyła zamówienie na trzy bardzo duże tankowce (VLCC) w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Kontrakt jest warty 260 mln dolarów.
Wszystkie statki będą spełniały wymagania wskaźnika efektywności energetycznej EEDI 2. Umowa zawiera opcję budowy kolejnych trzech jednostek. Tankowce zostaną dostarczone w pierwszym kwartale 2023 roku.
DSME mają pływać na paliwie niskosiarkowym, zamiast być wyposażone w skrubery. Dzięki temu zmieszczą się w limicie siarkowym IMO 2020. Możliwe też, że jednostki będą wyposażone w silniki dual-fuel umożliwiające pływanie na LNG.
Jeżeli ADNOC zdecyduje się na drugą opcję, budowane statki staną się pierwszymi tankowcami VLCC na świecie wyposażonymi w wysokociśnieniowy silnik dual-fuel (ME-GI) i zbiornik paliwa wykonany ze stali manganowej.
DSME otrzymało zamówienia na 21 statków w tym roku, w tym na 9 gazowców LNG, 4 kontenerowce, 2 wahadłowe tankowce, 5 VLLC i jeden VLCC.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów