Monakijski armator Scorpio Bulkers planuje w czasie 2021 roku sprzedać swoje pozostałe masowce i zmienić nazwę. Będzie to część przejścia firmy na rynek odnawialnych źródeł energii.
W wyniku tej decyzji firma spodziewa się odpisu w wysokości od 475 mln USD do 500 mln USD na statkach sprzedanych i zaklasyfikowanych jako przeznaczone do sprzedaży.
Firma odpisze również około 10 mln USD odroczonych kosztów finansowania w miarę spłaty zadłużenia.
Na początku sierpnia operator ładunków masowych poinformował o decyzji o zainwestowaniu w statek do instalacji turbin wiatrowych. Scorpio Bulkers podpisał również list intencyjny z południowokoreańskim stoczniowcem Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) na budowę tego statku, który ma być dostarczony w 2023 r. Kontrakt obejmuje opcje dla trzech kolejnych podobnych statków.
- W zeszłym miesiącu ogłosiliśmy nowy kierunek dla Scorpio Bulkers - morska energia wiatrowa jako zrównoważona okazja biznesowa. Ta sprzedaż to krok, jeden z wielu przemyślanych kroków, jakie musimy podjąć w trakcie naszej transformacji - powiedział Emanuele Lauro, prezes i dyrektor generalny, komentując ostatnią transakcję.
Po sfinalizowaniu sprzedaży SBI Rock, Scorpio Bulkers będzie dysponować flotą składającą się z 53 statków, w tym z 48 masowców.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny