PMK
Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering otrzymała oficjalne zatwierdzenie od towarzystwa klasyfikacyjnego ABS dla swojego projektu ogromnego etanowca o pojemności 165 tys. m3.
W ramach tej konstrukcji zbiorniki ładunkowe typu B IMO byłyby zbudowane ze stali austenitycznej o wysokiej zawartości manganu (stal Hi-MN), która według DSME jest bardziej konkurencyjna pod względem kosztów niż stal stopowa Ni, a także zapewnia większą niezawodność.
- Nasze zaplecze technologiczne pozwala nam liderować nie tylko w zbiornikowcach membranowych, ale także tych typu B - dodał Odin Kwon, dyrektor ds. technologii DSME.
ABS dokonał przeglądu bezpieczeństwa, przydatności i wykonalności projektu zbiornika ładunkowego typu B na podstawie informacji dostarczonych przez DSME w celu potwierdzenia, że system będzie zgodny z obowiązującymi przepisami ABS.
Strony współpracowały wcześniej przy wspólnych projektach rozwojowych oceniających żywotność stali Hi-MN do zastosowań kriogenicznych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii