PMK
Ostatni, piętnasty gazowiec LNG klasy lodowej został dostarczony rosyjskiemu terminalowi Jamał LNG. Jednostka o nazwie Yakov Gakkel została wybudowana w koreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) i należy po połowie do Teekay LNG i China LNG Shipping.
Statki o długości 299 metrów mogą przewozić do 172 600 metrów sześciennych skroplonego gazu ziemnego. Dzięki lodowej klasie Arc7 jednostki są zdolne do działania przez cały rok w Arktyce bez wsparcia lodołamaczy.
Wszystkie 15 jednostek z tej serii jest wyposażonych w dwupaliwowy elektryczny układ napędowy z trzema jednostkami „Azipod” dostarczanymi przez szwajcarską ABB.
- Flota lodowa Arc7 klasy Project jest w stanie przewieźć wszystkie wyprodukowane LNG, nawet biorąc pod uwagę zwiększoną wydajność pierwszych trzech zakładów LNG i planowane uruchomienie czwartego zakładu – poinformował Jamal LNG w oświadczeniu. - Obecność wszystkich 15 tankowców klasy lodowej Arc7 stwarza dodatkowe możliwości od 2020 roku, w tym szersze wykorzystanie szlaku Morza Północnego.
Jamał LNG to spółka joint venture zajmująca się produkcją skroplonego gazu ziemnego w Sabetcie w Rosji. Posiada ona instalację do skraplania gazu ziemnego o wolumenie produkcyjnym 17,4 milionów ton rocznie. Instalacja ta składa się z trzech pociągów LNG o mocy 5,5 mln ton rocznie każdy i jednego pociągu LNG o masie 900 tysięcy ton rocznie - jest to największy strategiczny projekt Rosji na Morzu Północnym.
Pierwszy zakład Jamał LNG rozpoczął produkcję pod koniec 2017 roku. Następne dwa ruszyły kolejne w lipcu i listopadzie 2018 roku.
Udziałowcami wartego 27 mld dolarów projektu Jamał LNG są: Novatek (operator, 50,1 % udziałów), chiński CNPC i francuski Total (po 20 % udziałów) oraz Chiński Fundusz Jedwabnego Szlaku (9,9 % udziałów). Spółka zarządza zasobami gazu ziemnego o łącznej wartości ponad 4 miliardów baryłek ekwiwalentu ropy naftowej (BOE).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii