PMK
Przeładunki kontenerów w Porcie Los Angeles spadły w listopadzie z powodu trwającej wojny handlowej między Stanami Zjednoczonymi i Chinami. Ma ona negatywny wpływ zarówno na import, jak i eksport USA. Spadki zanotował także pobliski Port Long Beach.
Port of Los Angeles poinformował we wtorek, że w listopadzie przeładował 728,918 TEU, co stanowi spadek o 12,4 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jednak po 11 miesiącach tego roku całkowity wolumen w Los Angeles wzrósł o 0,4 procent w porównaniu z rokiem 2018.
Listopadowy import spadł o 12,2 procent do 371 350 TEU w porównaniu do ubiegłego roku. Tymczasem eksport spadł o 9,2 procent do 138 545 TEU, co oznacza trzynasty miesiąc z rzędu jego spadku. Liczba pustych kontenerów również spadła, o 14,8% do 219 024 TEU.
- Jak się spodziewaliśmy, rok 2019 kończymy ze spadkiem przeładunków, głównie ze względu na wojnę handlową między USA a Chinami, która nadal negatywnie wpływa na amerykańskich konsumentów, producentów i miejsca pracy w łańcuchu dostaw w USA - powiedział Gene Seroka, dyrektor wykonawczy Port of Los Angeles.
Spadek wolumenu w listopadzie był podobny, jak w październiku, kiedy Port Los Angeles przeładował o 19 procent mniej kontenerów niż w rekordowym październiku 2018 roku.
Port Los Angeles we wrześniu był jednym z sześciu głównych portów na zachodnim wybrzeżu USA, które wezwały prezydenta Trumpa do rozstrzygnięcia wojny handlowej między USA a Chinami, ostrzegając, że można ona doprowadzić do powstania nieodwracalnych szkód ekonomicznych dla pracodawców, pracowników i mieszkańców USA.
W pobliskim porcie Long Beach wolumen ładunków spadł o 3,5 procent do 599,985 TEU w listopadzie w porównaniu do ubiegłego roku. Z roku na rok wolumeny spadły o 5,2 procent w porównaniu z rekordowym tempem w 2018 roku.
- Skutki tych taryf odczuwają wszyscy, od amerykańskich producentów i rolników po konsumentów, którzy kupują towary przemieszczane przez nasz kompleks portowy - powiedział Mario Cordero, dyrektor wykonawczy Port of Long Beach.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny