• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Wojna handlowa mocno doskwiera najruchliwszemu amerykańskiemu portowi

PMK

11.12.2019 21:00 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Wojna handlowa mocno doskwiera najruchliwszemu amerykańskiemu portowi

Partnerzy portalu

Wojna handlowa mocno doskwiera najruchliwszemu amerykańskiemu portowi - GospodarkaMorska.pl

Przeładunki kontenerów w Porcie Los Angeles spadły w listopadzie z powodu trwającej wojny handlowej między Stanami Zjednoczonymi i Chinami. Ma ona negatywny wpływ zarówno na import, jak i eksport USA. Spadki zanotował także pobliski Port Long Beach.

Port of Los Angeles poinformował we wtorek, że w listopadzie przeładował 728,918 TEU, co stanowi spadek o 12,4 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jednak po 11 miesiącach tego roku całkowity wolumen w Los Angeles wzrósł o 0,4 procent w porównaniu z rokiem 2018.

Listopadowy import spadł o 12,2 procent do 371 350 TEU w porównaniu do ubiegłego roku. Tymczasem eksport spadł o 9,2 procent do 138 545 TEU, co oznacza trzynasty miesiąc z rzędu jego spadku. Liczba pustych kontenerów również spadła, o 14,8% do 219 024 TEU.

- Jak się spodziewaliśmy, rok 2019 kończymy ze spadkiem przeładunków, głównie ze względu na wojnę handlową między USA a Chinami, która nadal negatywnie wpływa na amerykańskich konsumentów, producentów i miejsca pracy w łańcuchu dostaw w USA - powiedział Gene Seroka, dyrektor wykonawczy Port of Los Angeles.

Spadek wolumenu w listopadzie był podobny, jak w październiku, kiedy Port Los Angeles przeładował o 19 procent mniej kontenerów niż w rekordowym październiku 2018 roku.

Port Los Angeles we wrześniu był jednym z sześciu głównych portów na zachodnim wybrzeżu USA, które wezwały prezydenta Trumpa do rozstrzygnięcia wojny handlowej między USA a Chinami, ostrzegając, że można ona doprowadzić do powstania nieodwracalnych szkód ekonomicznych dla pracodawców, pracowników i mieszkańców USA.

W pobliskim porcie Long Beach wolumen ładunków spadł o 3,5 procent do 599,985 TEU w listopadzie w porównaniu do ubiegłego roku. Z roku na rok wolumeny spadły o 5,2 procent w porównaniu z rekordowym tempem w 2018 roku.

- Skutki tych taryf odczuwają wszyscy, od amerykańskich producentów i rolników po konsumentów, którzy kupują towary przemieszczane przez nasz kompleks portowy - powiedział Mario Cordero, dyrektor wykonawczy Port of Long Beach.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.