• <
PZT_980x120_gif_2020

Wojna handlowa mocno doskwiera najruchliwszemu amerykańskiemu portowi

Strona główna Porty, logistyka Wojna handlowa mocno doskwiera najruchliwszemu amerykańskiemu portowi
Wojna handlowa mocno doskwiera najruchliwszemu amerykańskiemu portowi - GospodarkaMorska.pl

PMK

11.12.2019 Źródło: własne

Przeładunki kontenerów w Porcie Los Angeles spadły w listopadzie z powodu trwającej wojny handlowej między Stanami Zjednoczonymi i Chinami. Ma ona negatywny wpływ zarówno na import, jak i eksport USA. Spadki zanotował także pobliski Port Long Beach.

Port of Los Angeles poinformował we wtorek, że w listopadzie przeładował 728,918 TEU, co stanowi spadek o 12,4 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jednak po 11 miesiącach tego roku całkowity wolumen w Los Angeles wzrósł o 0,4 procent w porównaniu z rokiem 2018.

Listopadowy import spadł o 12,2 procent do 371 350 TEU w porównaniu do ubiegłego roku. Tymczasem eksport spadł o 9,2 procent do 138 545 TEU, co oznacza trzynasty miesiąc z rzędu jego spadku. Liczba pustych kontenerów również spadła, o 14,8% do 219 024 TEU.

- Jak się spodziewaliśmy, rok 2019 kończymy ze spadkiem przeładunków, głównie ze względu na wojnę handlową między USA a Chinami, która nadal negatywnie wpływa na amerykańskich konsumentów, producentów i miejsca pracy w łańcuchu dostaw w USA - powiedział Gene Seroka, dyrektor wykonawczy Port of Los Angeles.

Spadek wolumenu w listopadzie był podobny, jak w październiku, kiedy Port Los Angeles przeładował o 19 procent mniej kontenerów niż w rekordowym październiku 2018 roku.

Port Los Angeles we wrześniu był jednym z sześciu głównych portów na zachodnim wybrzeżu USA, które wezwały prezydenta Trumpa do rozstrzygnięcia wojny handlowej między USA a Chinami, ostrzegając, że można ona doprowadzić do powstania nieodwracalnych szkód ekonomicznych dla pracodawców, pracowników i mieszkańców USA.

W pobliskim porcie Long Beach wolumen ładunków spadł o 3,5 procent do 599,985 TEU w listopadzie w porównaniu do ubiegłego roku. Z roku na rok wolumeny spadły o 5,2 procent w porównaniu z rekordowym tempem w 2018 roku.

- Skutki tych taryf odczuwają wszyscy, od amerykańskich producentów i rolników po konsumentów, którzy kupują towary przemieszczane przez nasz kompleks portowy - powiedział Mario Cordero, dyrektor wykonawczy Port of Long Beach.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 41,06 $ baryłka  -0,65% 06:56
 Cyna 17080,00 $ tona -1,70% 25 wrz
 Cynk 2365,00 $ tona -0,59% 25 wrz
 Aluminium 1708,00 $ tona 0,65% 25 wrz
 Pallad 2332,55 $ uncja  0,40% 06:52
 Platyna 885,60 $ uncja  -0,87% 06:56
 Srebro 24,02 $ uncja  -1,36% 06:56
 Złoto 1896,00 $ uncja  -0,37% 06:56
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.