Mitsui OSK Lines (MOL) ogłosił, że zamówił cztery nowe gazowce skroplonego gazu ziemnego (LNG) od południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) z dostawą w 2024 roku.
Japońska firma żeglugowa poinformowała, że podpisała kontrakty czarterowe dla czterech nowych jednostek z rosyjskim Novatek Gas & Power Asia, spółką zależną należącą w całości do rosyjskiego PAO Novatek.
Nowe konstrukcje o pojemności 174 000 metrów sześciennych będą wyposażone w najnowocześniejsze silniki MAN Energy Solutions, które zapewniają lepszą wydajność paliwową.
W 2022 roku MOL planuje dostarczyć pierwszy czysty tankowiec, który będzie zasilany bateriami litowo-jonowymi o dużej pojemności. Tankowiec ma być używany jako statek do bunkrowania w Zatoce Tokijskiej.
Czołowy armator rozważa również opracowanie hybrydowego transportera samochodów czystych, wyposażonego w system wodorowych ogniw paliwowych i akumulatory o dużej pojemności.
– W międzyczasie dopilnujemy, aby osiągnąć nasz cel, wprowadzając natychmiast dostępne paliwa, takie jak LNG i biodiesel, bez czekania na dostępność paliw nowej generacji, takich jak amoniak – dodał armator.
Zgodnie z celami wizji firma planuje mieć około 90 statków napędzanych LNG w 2030 roku i około 110 statków zerowych netto wykorzystujących paliwa alternatywne w 2035 roku.
Jak ujawniono wcześniej, realizacja wizji będzie związana z planem zarządzania firmy, w ramach którego MOL przeznaczył około 200 miliardów jenów (1,81 miliarda dolarów) na inwestycje w pola niskoemisyjne i dekarbonizacyjne w ciągu trzech lat od 2021 do 2023 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii