Mitsui OSK Lines (MOL) ogłosił, że zamówił cztery nowe gazowce skroplonego gazu ziemnego (LNG) od południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) z dostawą w 2024 roku.
Japońska firma żeglugowa poinformowała, że podpisała kontrakty czarterowe dla czterech nowych jednostek z rosyjskim Novatek Gas & Power Asia, spółką zależną należącą w całości do rosyjskiego PAO Novatek.
Nowe konstrukcje o pojemności 174 000 metrów sześciennych będą wyposażone w najnowocześniejsze silniki MAN Energy Solutions, które zapewniają lepszą wydajność paliwową.
W 2022 roku MOL planuje dostarczyć pierwszy czysty tankowiec, który będzie zasilany bateriami litowo-jonowymi o dużej pojemności. Tankowiec ma być używany jako statek do bunkrowania w Zatoce Tokijskiej.
Czołowy armator rozważa również opracowanie hybrydowego transportera samochodów czystych, wyposażonego w system wodorowych ogniw paliwowych i akumulatory o dużej pojemności.
– W międzyczasie dopilnujemy, aby osiągnąć nasz cel, wprowadzając natychmiast dostępne paliwa, takie jak LNG i biodiesel, bez czekania na dostępność paliw nowej generacji, takich jak amoniak – dodał armator.
Zgodnie z celami wizji firma planuje mieć około 90 statków napędzanych LNG w 2030 roku i około 110 statków zerowych netto wykorzystujących paliwa alternatywne w 2035 roku.
Jak ujawniono wcześniej, realizacja wizji będzie związana z planem zarządzania firmy, w ramach którego MOL przeznaczył około 200 miliardów jenów (1,81 miliarda dolarów) na inwestycje w pola niskoemisyjne i dekarbonizacyjne w ciągu trzech lat od 2021 do 2023 roku.
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy