Ponad tuzin tankowców z skroplonym gazem ziemnym czeka na swoją kolej, aby zatankować w katarskim porcie Ras Laffan, co jest wyraźnym znakiem, jak napięty stał się światowy rynek gazu.
Nabywcy z Korei Południowej i Pakistanu należą do tych, którzy chcą zmaksymalizować dostawy w ramach długoterminowych kontraktów na dostawy z emiratem Bliskiego Wschodu, jednym z największych światowych eksporterów gazu ziemnego, według handlowców posiadających wiedzę w tej sprawie. Ładunki są powiązane z cenami ropy i kosztują około połowy obecnej stawki na spotowych rynkach gazu, gdzie globalny kryzys podaży spowodował, że ceny wzrosły do rekordowych wyników w sezonie.
Przedsiębiorstwa użyteczności publicznej i dostawcy gazu miejskiego na całym świecie walczą o zdobycie odpowiedniej ilości gazu ziemnego przed zimą, kiedy popyt na paliwo wzrośnie na półkuli północnej. Katar dąży do podpisania większej liczby kontraktów, aby wesprzeć ogromną ekspansję i jest bardziej skłonny niż jego rywale do dostosowania zakontraktowanych wolumenów, zarówno w górę, jak i w dół.
Jak wynika z danych Bloomberg, kilkanaście statków balastowych ze skroplonym gazem ziemnym znajduje się u wybrzeży Kataru, a kolejnych pięć jest obecnie załadowywanych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów